Conform TIR Magazin, revista transporturilor, in 2010, în plină criză, când bugetarilor li s-au luat 25 de procente din salarii, directorii şi şefii de proiecte din Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) au câştigat între 70 şi 100 milioane de lei vechi pe lună. Dacă anul trecut veniturile acestor directori, care nu au „produs” nici un kilometru de autostradă, au sărit şi de un miliard de lei vechi, anul acesta, potrivit noii organigrame, directorii CNADNR vor câştiga peste 150 milioane de lei vechi pe lună. Venitul se compune din salariul de bază de apoximativ 74 milioane de lei, sporul de vechime de aproximativ 20%, sporul de conducere de aproximativ 50% şi spor de 75% pentru gestionarea fondurilor europene. Mai marii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) au sfidat măsurile anticriză luate anul trecut de Guvernul Boc, încasând lefuri lunare de invidiat chiar şi într-o companie profitabilă.
Potrivit declaraţiei de avere postate pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi, Silvia Ciobanovschi, director în cadrul CNADNR, a avut cel mai mare venit în 2010. Aceasta a încasat nu mai puţin de 1,255 miliarde de lei vechi, adică peste 100 milioane de lei pe lună. Tot cu un venit de invidiat este şi Mărioara Capră, director în cadrul Companiei de Autostrăzi, cu un venit anual, în 2010, de 1,1 miliarde de lei vechi, adică puţin peste 92 milioane de lei pe lună.
Şi alţi şefi din Compania Naţională de Autostrăzi au avut venituri frumuşele. Astfel, directorul juridic, Andrei Filipescu, a încasat un venit de peste 950 milioane de lei vechi, conform declaraţiei de avere pentru anul fiscal 2010.
Acestea ar fi numai trei exemple de lefuri „nesimţite”, din cei 18 directori care figurează pe site-ul CNADNR.
Asadar, taierile cu 25% au fost doar pentru profesori, medici, cei din primarie si cei din institutiile de aparare.Imi amintesc ca atunci cand au dat aceasta lege cei de la PDL ne asigurau ca nici un angajat din sistemul bugetar nu va avea un salariu mai mare decat cel al presedintelui tarii.
Intrebarea care se pune este care este meritul celor de mai sus pentru a obtine aceste salarii in conditiile in care drumurile din Romania sunt cele mai proaste din Europa? S-a tot spus peste tot ca suntem in criza si ca din aceasta cauza nu se mai lucreaza la autostrazi doar ca, in timpul acesta cei care conduc aceasta companie au salarii uriase.De ce? Nu cumva tocmai aceste persoane sunt cele care "semneaza" contracte uriase cu "asfaltatorii" PDL-isti? Vedeti cum se leaga toate?
Nu ar fi bine ca pe site-ul unde sunt postate salariile acestor directori sa apara si un banner cu "Aici sunt banii dumneavoastra"?
Va mai amintiti cum cei care ne conduc acum doreau acum un an de zile sa taie si pensiile cu 15%, spunand ca trebuie sa ne sacrificam pentru binele Romaniei?
Nu credeti ca banii colectati in ultimul an de zile, prin reducerile salariale, de catre "palnia" PDL-ista ajung in acelasi unic cont? Va mai amintiti ca imediat dupa Revolutie s-a vorbit despre conturile lui Ceausescu din Elvetia pentru ca, mai apoi, acest subiect sa dispara brusc?
Va intreb... Cat de "prosti" ne cred actualii conducatori si cat de mult mai au de gand sa intinda "coarda"?
Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu