joi, 6 mai 2010

Disensiuni intre PDL-isi

"Deputatul PDL, Cătălin Croitoru continuă să-i pună beţe în roate ministrului Educaţiei, Daniel Funeriu pe marginea legii Educaţiei. Ieri, în comisia de învăţământ a Camerei, a ieşit din front şi a votat iniţial pentru un amendament al opoziţiei care obliga elevii aparţinând minorităţilor naţionale să înveţe Istorie şi Georgrafia în limba română la gimnaziu şi în liceu. Astazi, Croitoru l-a criticat pe rivalul Funeriu că nu ar şti totul despre problema materialelor "auxiliare". Atacurile lui Croitoru la adresa lui Funeriu au raţiunea lor. În momentul formării Guvernului, Croitoru a fost cel care a întrunit în BPN-ul PDL voturile necesare pentru nominalizarea sa la portofoliul Educaţiei. El a pierdut în favoarea lui Funeriu numai după ce Boc s-a întors de la Cotroceni cu altă nominalizare în plic, gest pe care Croitoru se pare că nu l-a iertat nici până în prezent.
Vicepreşedintele în Comisia de educaţie din Cameră, Croitoru s-a arătat astăzi foarte deranjat de întruperile lui Daniel Funeriu de fiecare dată când el încerca să ia cuvântul. În momentul luării în discuţie a unui amendament al social-democratului Vasile Glig la Legea educaţiei care prevedea utilizarea manualelor şi a materialelor auxiliare didactice aprobate de MECTS, Croitoru a găsit prilejul să-i tragă un nou perdaf celui care i-a suflat scaunul de ministru.
El s-a luat iniţial de secretarul de stat Adriana Badea care încerca să explice reprezentanţilor Opoziţiei că, prin definiţie, manualul este preceput ca un auxiliar didactic.
Deputatul PDL Cătălin Croitoru a atras atenţia că auxiliarele curriculare sunt constituite din ghiduri şi alte materiale, Adriana Badea replicând că şi "manualul este un auxiliar didactic la fel ca şi ghidurile, culegerile şi tot ce se utilizează în învăţământ".
"Doamna secretar de stat, pe mine nu mă interesează noţiunile didactice aici, în textul legii, în acest moment, ci aspectele juridice şi de redactare juridică. Atât timp cât la paragraful 5 eu definesc sub titlul de auxiliare curriculare-ghiduri metodologice şi alte materiale care prin conţinut sunt conforme cu prevederile legale etc., este clar că mă refer la altceva decât la manuale, prin această denumire de auxiliare curriculare. Şi atunci sigur că poate n-ar fi nepotrivit dacă la paragraful 1 să spunem manuale şcolare şi alte auxiliare curriculare, în ideea că şi manualele sunt considerate...", a spus Croitoru, care şi-a întrerupt momentan tirada pentru a-l critica pe ministrul de resort pentru faptul că nu îl lasă să vorbească ţinând mâna ridicată.

În replică, Daniel Funeriu, a declarat: "Pentru a răspunde punctual, nu mă îndoiesc domnule vicepreşedinte de acuitatea dumneavoastră vizuală, însă cum domnul preşedinte trebuie să aibă o atenţie distributivă, voiam să adresez...".

El a fost întrerupt de Croitoru: "De fiecare dată îl atenţionez (pe preşedintele Comisiei - n.r.) că cereţi cuvântul. Să ştiţi că am această grijă, ca între colegi. Vreau să vă asigur în acelaşi timp că este cel puţin deranjant când vorbeşti ca cineva să stea tot timpul cu mâna aşa, ceva de genul: Ťmai termină tu că vreau să vorbesc euť. Despre asta e vorba. Îmi cer scuze, dar aşa, între amici, nu se face".

"Fiecare persoană interpretează gesturile altora prin prisma modului în care ar face el în acel moment"a comentat Funeriu, care atrecut apoi la registrul discuţieii despre "noţiunea de curriculum care include inclusiv manualele".

"Deci, manualul este parte a curriculumului. Având în vedere, în mod tradiţional, modul în care am folosit cuvântul curriculum în acest text până în acest moment, a existat la articolul 58 alineatul 5 introducerea noţiunii de auxiliare curriculare. Iată de unde apare această idee. Ceea ce eu bănuiesc că amendamentul domnului deputat (Gliga - n.r.) are în vedere, e să îngrădim acele practici care au loc în şcolile din România, prin care unii dascăli, unele şcoli impun utilizarea unor anumite auxiliare, cu alte scopuri decât cele care au de-a face cu educarea copiilor. Prin urmare, Ministerul susţine o măsură care să îngrădească posibilitatea unor astfel de abuzuri, dar în acelaşi timp, să nu cădem într-un ultracentralism şi într-o ultrareglementare", a spus ministrul PDL.

Deputatul Cătălin Croitoru a intervenit din nou pentru a formula noi critici la adresa ministrului.

"Domnule ministru, ştiţi ceva, dar nu ştiţi tot. Şi vreau să vă informez până la capăt, pentru a nu se cădea în eroarea de a crea impresia că în ceea ce spuneţi dumneavoastră aduceţi o acuză cadrelor didactice că au anumite interese legate de anumite auxiliare. S-ar putea înţelege aşa. Povestea reală cu auxiliarele pe lângă manuale este următoarea: sunt edituri specializate în a scoate manuale şcolare la preţ de 5 lei, deşi preţul de fabricaţie e mai mare de atât, după care scot pârlealea asociind aşa-zisele auxiliare - tot felul de caiete, caieţele, care costă 50 de lei bucata şi pe care părinţii sunt obligaţi să le cumpere. Şi tocmai ce ne-a atras atenţia ONU să avem grijă ca învăţământul să fie chiar gratuit în România. Deci, asta e problema cu auxiliarele", a spus Croitoru.

El a sublioniat că una este ca profesorul să vină cu "auxiliarele lui, că şi o frunză poate fi un material auxiliar", şi alta este să vină editurile cu "şmecheriile lor".

La capătul acestor discuţii contradictorii, deputaţii au adoptat cu 17 voturi "pentru", 9 voturi "împotrivă" şi 5 abţineri, un amendament formulat de Cătălin Croitoru şi Vasile Gliga, potrivit căruia "în unităţile de învăţământ public sau privat se utilizează numai manuale şcolare şi alte auxiliare didactice aprobate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului". În varianta Ministerului nu erau specificate "auxiliarele didactice".

Sursa : www.antena3.ro

Ca o concluzie, este din ce in ce mai clar ca si la nivel de PDL sunt nemultumiri la adresa ministrului Funeriu.Am auzit la televizor si mai apoi mi-a confirmat si altcineva ca primul loc de munca al domnului Funeriu este acesta de ministru. Ca ar avea cartea de munca deschisa abia acum...In felul acesta se explica tracul pe care acesta il are de cate ori este prezent intr-o adunare.Nu este obisnuit cu discursurile, se pare ca nu are replica.Sunt tare curios cum s-ar fi descurcat, in calitate de profesor de chimie, domnul Funeriu la o scoala din provincie.Undeva pe la Titu, de exemplu.Sunt curios daca copiii l-ar fi ascultat cu atentie in timpul orelor sau ar fi facut galagie si ar fi aruncat dupa el cu cocoloase de hartie...
Pe de alta parte domnul Croitoru este un tip care a fost prezent la multe din sedintele comisiei de invatamant din parlament.Si ca lider de sindicat si ca parlamentar PDL in mandatul de acum.Este cat se poate de clar ca acesta are inca nostalgia locului de ministru al educatiei pierdut tocmai in favoarea lui Funeriu.Ma intreb acum cum ar fi fost cu Croitoru ministru al educatiei? Stiind rivalitatile dintre sindicatele din invatamant, stiind stilul dictatorial al acestuia imi dau seama ca se putea si mai rau decat cu actualul ministru.
Nu sunt un suporter al d-ului Funeriu si nu as putea sa fiu vreodata un suporter al domnului Croitoru.Amandoi provin dintr-un partid care, se pare ca a reusit sa puna Romania si invatamantul romanesc "pe butuci"...


Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu