luni, 25 iunie 2012

România, subiect de tratat la bacalaureatul francez?

Vineri, 22 iunie, elevii au intrat in mult aşteptata vacanţă de vară. Dar unii dintre ei, cei care au finalizat ciclul gimnazial sau liceal susţin în această perioadă evaluarea naţională pentru admiterea la liceu şi examenul de bacalaureat. Examenele finale sunt susţinute de elevi din mai multe ţări, inclusiv Franţa.

Un subiect de drept din 2012 de la bacalaureatul francez pentru Ştiinte şi Tehnologia Managementului (STG) ii insulta pe români. Subiectul are urmatorul enunt: “Prezentaţi formaliţtile pe care trebuie sa le indeplinească un marochinier care vrea sa işi protejeze timp de 20 de ani marca de falsificatori care operează in România”.

Ambasada României la Paris a înaintat o scrisoare de protest ministrului francez al Educatiei in legătura cu subiectul de drept din 2012 de la bacalaureatul francez, care conţinea exprimări denigratoare la adresa cetaţenilor români, solicitând prezentarea de scuze şi sancţionarea celor responsabili.

MECTS a luat act de informaţiile apărute în mass-media referitoare la conţinutul acestor subiecte pentru examenul de bacalaureat din Franţa şi modul în care acestea au fost elaborate.

„Considerăm că pentru a ne pronunţa în acest caz e nevoie de o analiză detaliată a tuturor datelor. Prin urmare, vom transmite o scrisoare oficială ministrului francez al Educaţiei Naţionale, Vincent Peillon, în care vom solicita explicaţii în legătură cu acest posibil şi nedorit caz de discriminare. După ce vom avea o imagine completă, vom emite un punct de vedere nuanţat", declară ministrul interimar al Educaţiei, Liviu Marian Pop.

De asemenea, ministrul interimar al educaţiei Liviu Pop mai spune că, indiferent de contextul socio-politic şi de percepţia pe care cetăţenii unui stat o au despre cetăţenii altor state, factorii de decizie ai oricărui sistem modern de educaţie trebuie să adopte din start o atitudine responsabilă, care să nu favorizeze formarea sau intensificarea curentelor negative de opinie pe baza stereotipurilor identitare şi clişeelor mentalitare.

Multe fapte bune şi multă apă trebuie să mai verse Dâmboviţa astfel încât să spele imaginea României peste hotare, să fie măcar una normală, fără prejudecăţi, fără stigmatizări, fără repulsie. Acest incident este încă o dovadă clară că ceea ce suntem consideraţi a fi peste hotare ne pune pe picior de egalitate cu tot ceea ce este mai rău şi mai denaturat pe lume. Consider că schimbarea percepţiei faţă de ceea ce suntem trebuie să plece înainte de toate din dorinţa noastră de a fi apreciaţi. Trebuie să începem să reconsiderăm valoarea educaţiei în formarea noastră pentru că aceasta ne dă echilibrul, ne frânează, ne moralizează, ne învaţă să empatizăm cu semenii noştri, să gândim critic, dar constructiv şi academic şi să fim civilizaţi!!!

Cu toată modestia, vă îndemn pe toţi să chibzuiţi, să socotiţi, să recalibraţi şi abia apoi să reacţionaţi!!!

Profesor Roxana Cercel

OCD-PNL4

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu