vineri, 11 februarie 2011

Nu este normal sa vina o "oportunista" de la Buzau, un "marinar" de la Constanta si un "neconstitutional" de la Cluj sa faca ordine in orasul nostru..

Am primit pe mail scrisoarea lui Andrei Chiliman cu privire la dorinta PDL-ului de a desfiinta sectoarele din Bucuresti.Adevarul este ca cei de la putere vor sa scoata bani "din piatra seaca" si sa detina controlul total pentru a-si putea face afacerile in continuare.Si cum Bucurestiul inseamna o "alta Romanie" ei isi fac calcule despre cum le-ar prinde lor mai bine, in conditiile actuale de lipsa de popularitate, sa fie inca la putere.
Si cum pentru ei este cat se poate de clar faptul ca nu mai au sanse sa fie alesi la sectoare, incearca "marea cu degetul" si anume Primaria Generala.
Dupa distrugerea scolilor, a spitalelor si a tot ce inseamna bani de la buget, cei de la putere isi aduna fortele si ataca capitala.Ca sa fiu sincer, nu cred ca dorinta lor are sanse de a se realiza.Au si bucurestenii orgoliul lor...Nu este normal sa vina o "oportunista" de la Buzau, un "marinar" de la Constanta si un "neconstitutional" de la Cluj sa faca ordine in orasul nostru...

Redau in cele de mai jos apelul primarului Andrei Chiliman...

"Să apărăm online Bucureştiul!
scris la data de 9 Februarie 2011
De ieri, 8 februarie, războiul Elenei Udrea pentru acapararea Bucureştiului a devenit oficial. Legea prin care sunt desfiinţate de facto sectoarele, iar banii bucureştenilor sunt plasaţi la dispoziţia Consiliului General, controlat de PD, a fost lansată pe orbită la Parlament, într-un fel de şuetă internă a puterii şi a ONG-urilor aservite acesteia. Aceşti oameni se tem de referendumul pentru Bucureşti ca dracul de tămâie şi vor să-l îngroape în dezbateri publice fantomă, la adăpostul cărora să promoveze, cu viteză maximă, legea în Parlament.

În acest război, ei au de partea lor majoritatea parlamentară, majoritatea din Consiliul General al Municipiului Bucureşti, mijloace aproape nelimitate de presiune politică şi, evident, resurse financiare net superioare nouă.

Există însă un spaţiu în care superioritatea în bani şi puterea politică nu valorează mare lucru. Un spaţiu de care se teme orice putere ticăloasă din această lume. Un spaţiu în care orice voce care exprimă adevărul sau dreptatea, oricât de slabă şi de sugrumată ar fi, se poate face auzită şi poate convinge - spaţiul online.

Noi, în războiul pentru apărarea Bucureştiului, avem de partea noastră cetăţenii, adevărul, dreptatea şi datele realităţii obiective, cunoscute de majoritatea covârşitoare a bucureştenilor: comunitatea noastră se dezvoltă doar dacă decizia administrativă se află cât mai aproape de cetăţean, de dorinţele, de nevoile şi de problemele lui.

Cu aceste resurse de care ei se tem, vom câştiga acest război dacă-l vom duce acolo unde ei nu pot avea controlul: în mediul online. Vă chem, aşadar, alături de mine şi de colegul meu Piedone, la război online pentru apărarea Bucureştiului. Veniţi fiecare cu ce puteţi: care cu bloguri, care cu conturi de Facebook, care cu adrese de email. Sau, pur şi simplu, cu câteva minute din timpul pe care fiecare dintre dvs. îl petrece zilnic pe Internet. Şi, mai ales, vă invit să veniţi cu mintea şi cu inima alături de noi. Fiindcă, parafrazându-l pe Tudor Vladimirescu, a venit vremea cu netul să-i pierdem pe răi! "


Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

joi, 10 februarie 2011

OMEC 3753 privind aprobarea unor masuri tranzitorii in sistemul national de invatamant...

Ordinul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului nr. 3.753/2011 privind aprobarea unor masuri tranzitorii in sistemul national de invatamant a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 104, din 9 februarie 2011.
Va invit sa cititi acest ordin in randurile de mai jos...

"In conformitate cu Hotararea Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul art. 361 alin. (6) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011,

ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului emite prezentul ordin.

Art. 1. — Pana la elaborarea metodologiilor pentru punerea in aplicare a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, in invatamantul preuniversitar se aplica dispozitiile privind organizarea, functionarea sistemului de invatamant si desfasurarea procesului de invatamant aflate sau intrate in vigoare la inceputul si pe parcursul anului scolar 2010—2011.
Art. 2. — Pana la elaborarea metodologiilor pentru punerea in aplicare a Legii nr. 1/2011, calendarul de desfasurare a examenelor nationale, calendarul de desfasurare a admiterii in clasa a IX-a si graficul examenelor de certificare a competentelor profesionale se aproba anual, prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.
Art. 3. — Pana la elaborarea metodologiilor pentru punerea in aplicare a Legii nr. 1/2011, in invatamantul superior se aplica dispozitiile privind organizarea, desfasurarea si functionarea sistemului de invatamant aflate sau intrate in vigoare la inceputul si pe parcursul anului universitar 2010—2011.
Art. 4. — Ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului emite instructiuni pentru buna desfasurare a procesului instructiv-educativ.
Art. 5. — Se aproba masurile tranzitorii privind invatamantul preuniversitar prevazute in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 6. — Se aproba masurile tranzitorii privind invatamantul superior prevazute in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 7. — Directiile generale, directiile de specialitate din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti, unitatile de invatamant si institutiile de invatamant superior duc la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 8. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului,
Daniel Petru Funeriu

Bucuresti, 9 februarie 2011.
Nr. 3.753.

Anexa nr. 1 - Masuri tranzitorii privind invatamantul preuniversitar

Art. 1. — Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului asigura fondurile necesare pentru acordarea bursei scolare „Guvernul Romaniei” pana la finalizarea ciclului gimnazial de catre elevii carora li s-a acordat bursa pana la data intrarii in vigoare a Legii educatiei nationale nr. 1/2011.
Art. 2. — Planurile-cadru si programele scolare pentru invatamantul preuniversitar aprobate pana la inceputul si pe parcursul anului scolar 2010—2011 raman valabile pana la modificarea curriculumului national. Calendarul de intrare in vigoare a noului curriculum se stabileste prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului.
Art. 3. — In sistemul national de invatamant, unitatile de invatamant de stat dobandesc personalitate juridica in conditiile prevazute la art. 19 si art. 45 alin. (5) si (6) din Legea nr. 1/2011, incepand cu anul scolar 2011—2012.
Art. 4. — Pana la intrarea in vigoare a prevederilor art. 31 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, durata studiilor in invatamantul liceal poate fi, dupa caz, de 4 ani sau de 5 ani si este stabilita de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.
Art. 5. — Evaluarea prevazuta la art. 74 alin. (2)—(4) din Legea nr. 1/2011 se realizeaza incepand cu anul scolar 2011—2012.
Art. 6. — Evaluarea prevazuta la art. 74 alin. (5) din Legea nr. 1/2011 se realizeaza incepand cu generatia de elevi care incepe clasa a V-a in anul scolar 2011—2012.
Art. 7. — Pana la finalizarea stagiului practic de catre prima serie de absolventi ai masterului didactic, conform Legii nr. 1/2011, conditiile de ocupare a functiilor didactice sunt cele prevazute de dispozitiile aflate in vigoare la inceputul anului scolar 2010—2011.
Art. 8. — Pana la finalizarea stagiului practic de catre prima serie de absolventi ai masterului didactic, conform Legii nr. 1/2011, examenul de definitivare in invatamantul preuniversitar se realizeaza conform dispozitiilor aflate in vigoare la inceputul anului scolar 2010—2011.
Art. 9. — Pana la formarea corpului national de experti, ocuparea functiilor de conducere, indrumare si control se poate realiza prin detasare in interesul invatamantului, cu respectarea dispozitiilor aflate sau intrate in vigoare la inceputul si pe parcursul anului scolar 2010—2011.
Art. 10. — (1) Departamentele pentru pregatirea personalului didactic isi continua activitatea pana la sfarsitul anului universitar 2011—2012.
2) Modulul 1 al departamentului pentru pregatirea personalului didactic intra in lichidare incepand cu anul universitar 2011—2012.
(3) Inmatricularea la modulul 2 se face si in anul universitar 2011—2012, acesta intrand in lichidare incepand cu anul universitar 2012—2013.
Art. 11. — (1) Personalul didactic de predare, de conducere, indrumare si control din invatamantul preuniversitar care indeplineste varsta de pensionare pe parcursul anului scolar 2010—2011 se pensioneaza la data incheierii anului scolar.
(2) Pensionarea personalului didactic, de conducere, indrumare si control din invatamantul preuniversitar se poate face si in timpul anului scolar, cu aprobarea consiliului de administratie al unitatii de invatamant, respectiv a inspectoratului scolar.
Art. 12. — Directorii si directorii adjuncti din unitatile de invatamant preuniversitar care ocupa functii de presedinte sau vicepresedinte in cadrul unui partid politic, la nivel local, judetean sau national trebuie sa opteze, in termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr. 1/2011, pentru functia de conducere, indrumare si control din invatamantul preuniversitar sau pentru functia politica.
Art. 13. — Personalul didactic de predare si de instruire practica cu o vechime in invatamant de peste 25 de ani, cu gradul didactic I, beneficiaza de reducerea normei didactice cu doua ore saptamanal pana la sfarsitul anului scolar 2010—2011.
Art. 14. — Prevederile art. 248 alin. (4) din Legea nr. 1/2011 se aplica, incepand cu data de 1 septembrie 2011, absolventilor liceelor pedagogice, ai scolilor postliceale pedagogice, ai colegiilor universitare de institutori sau ai altor scoli echivalente, incadrati in invatamantul prescolar si primar.
Art. 15. — Prevederile art. 253 din Legea nr. 1/2011 se aplica in conformitate cu instructiunile pentru punerea in aplicare a acestuia emise de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului."


Acesta este Ordinul publicat in Monitorul Oficial de ieri.Eu nu am inteles doua lucruri din acest ordin.Primul se refera la pensionarea cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar.Pentru cine nu stie, Metodologia de miscare a personalului didactic pentru anul scolar viitor a fost deja aprobata in toamna anului trecut.In metodologie se specifica faptul ca cei care au varsta de pensionare si doresc prelungirea activitatii vor trebui sa fie validati intai de catre consiliul profesoral al scolii respective si apoi de catre consiliul de administratie al inspectoratului scolar.Acest lucru s-a si intamplat, profesorii respectivi fiind informati ca activitatea lor se prelungeste si anul scolar viitor.
Prin acest ordin de ministru acesti profesori sunt scosi in mod automat la pensie.
Ce o sa urmeze? Eu cred ca va urma un nou val de procese pe care profesorii respectivi le vor castiga...
Al doilea lucru de semnalat din acest ordin este art.15.Acolo se spune ca prevederile art. 253 din Legea nr. 1/2011 se aplica in conformitate cu instructiunile pentru punerea in aplicare a acestuia emise de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.
Articolul 253 din Legea Educatiei spune ca:
"Art. 253- Cadrele didactice netitulare calificate care au participat la concursul unic de titularizare in ultimii 3 ani, anteriori intrarii in vigoare a prezentei legi, care au obtinut cel putin nota 7 si au ocupat un post/o catedra devin titulari ai scolii respective daca:
a) se certifica viabilitatea postului/catedrei
b)consiliul de administratie al scolii respective este de acord"


Acesta este articolul de lege.Dupa cum vedeti nu scrie nicaieri ca pentru aplicarea lui trebuiesc elaborate metodologii.Faptul ca ministerul doreste sa "emita" instructiuni de punere in aplicare ne face sa ne intrebam daca prin aceasta lege a educatiei nu se doreste o centralizare si mai excesiva a sistemului.Se stie ca pana acum se spunea ca prin noua lege a educatiei se doreste descentralizarea sistemului de invatamant, doar ca, daca pana acum de posturile din scoli se ocupa inspectoratul scolar, iata ca acum, mai nou, de aceste posturi se ocupa ministerul.Despre ce descentralizare era vorba?

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

miercuri, 9 februarie 2011

FSLI susţine că intrarea în vigoare a Legii Educaţiei duce la distrugerea sistemului educational...

Potrivit Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), ministrul Educaţiei, Daniel Petru Funeriu, a început de miercuri "să coordoneze marele experiment numit Legea Educaţiei Naţionale, transformându-ne pe noi toţi- profesori, elevi, părinţi- în simplii cobai de laborator".
"Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ atrage atenţia că ziua de 9 februarie 2011, în care intră în vigoare Legea Educaţiei Naţionale, este momentul în care se pune în aplicare planul de «reformare», care în opinia noastră va duce la distrugerea iremediabilă a sistemului de educaţie. Vă dăm câteva argumente: reducerea a 15.000 de posturi, începând cu acest an; modificarea ciclurilor de învăţământ, fără asigurarea infrastructurii necesare iar cei care vor absolvi nouă clase vor fi aruncaţi pe piaţa muncii, ca muncitori necalificaţi; concursul de titularizare la nivelul şcolii va provoca haos în sistem; reducerea drastică a veniturilor cadrelor didactice navetiste prin nedecontarea cheltuielilor de transport; minimalizarea rolului cadrelor didactice în luarea deciziilor majore privind procesul instructiv-educativ, din cauza structurii consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ", arată FSLI, într-un comunicat remis agenţiei MEDIAFAX.
FLSI cere ministrului Educaţiei, Daniel Petru Funeriu să participe la discuţii cu membrii Biroului Operativ al federaţiei,"aşa cum i s-a mai solicitat într-o adresă oficială". Totodată, FSLI îi va cere preşedintelui Traian Băsescu să participe la o întâlnire cu membrii Biroului Operativ pentru a-i prezenta neregulile din sistem.
"Îi vom solicita preşedintelui Traian Băsescu să medieze conflictul existent între Guvern şi salariaţii din învăţământ, ca urmare a neaplicării unitare a hotărârilor judecătoreşti privind majorarea salarială prevăzută în Legea 221/2008", mai spune sursa citată.
Federaţia a hotărât să iniţieze un proiect legislativ prin care să modifice anumite prevederi din Legea Educaţiei Naţionale,proces care este în plină desfăşurare. Totodată, i-a cerut premierului Emil Boc să emită un act normativ prin care să reglementeze aplicarea unitară a Legii 221/2008, ţinând cont că majoritatea sindicatelor au obţinut în instanţă aplicarea acestei legi.

Asadar, FSLI a luat atitudine impotriva Legii educatiei.Adevarul este ca nu putem sa "stam pe margine" si sa aplaudam un experiment in care suntem si noi profesorii parte.Pentru ca daca legea va avea efecte negative, acestea vor aparea nu astazi ci peste cativa ani de zile.Adica atunci cand despre cei care sunt acum la putere nu se va mai auzi nimic.De aceea este bine ca toate aceste masuri ale asa zisei reforme sa fie luate cu precautie.Nu trebuie uitat faptul ca in acesti doi ani de guvernare in toate domeniile in care s-a implicat activ PDL-ul "s-a ales praful".
Ma gandeam astazi la cum va vedea Legea educatiei un elev din mediul rural, un elev care ar putea crede initial ca aceasta lege ar putea sa fie pozitiva pentru el.Doar ca, vazand ca scoala din satul sau s-a inchis si ca el este nevoit sa mearga kilometri pe jos pana la cea mai apropiata scoala dintr-un sat vecin s-ar putea sa isi schimbe opinia.Mai ales ca intre fosta scoala din satul sau si scoala din satul alaturat nu este absolut nici o diferenta fiind vorba de aceeasi lipsa de dotari si de profesori calificati.
Iar elevul respectiv s-ar putea sa ajunga la concluzia ca, de fapt, noua Lege a educatiei nu reprezinta decat o "aceeasi Marie cu o alta palarie"...

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

marți, 8 februarie 2011

PDL-ul doreste introducerea uniformelor şcolare în unităţile din învăţământul primar şi gimnazial...

Deputatul PDL Cezar Preda a depus la Cameră un proiect de lege pentru introducerea uniformelor şcolare în unităţile din învăţământul primar şi gimnazial, susţinând că astfel copiii vor fi scutiţi de stresul de a decide zilnic cu ce să se îmbrace sau de tentaţia de a avea o vestimentaţie excentrică.
Preda a arătat, în expunerea de motive, că uniforma şcolară era un motiv de mândrie pentru elevii şcolilor româneşti, dar după căderea comunismului, "atitudinea ostilă faţă de uniforma şcolară a fost una indusă".
"O ţinută vestimentară unică pentru unitatea de învăţământ din care face parte un tânăr reprezintă statutul de elev al acestuia şi respectul faţă de el însuşi. Existenţa uniformei şcolare elimină orice formă de discriminare între elevi, determină un comportament civilizat şi rezidă din respectarea principiului echităţii", a declarat Preda.
Proiectul de lege propune introducerea şi purtarea obligatorie de către elevii din învăţământul primar, cu excepţia clasei pregătitoare, şi gimnazial a unei ţinute vestimentare reprezentative în funcţie de zonă, tradiţie sau profil.
Ţinuta vestimentară obligatorie se va compune, potrivit proiectului de lege, din sacou/vestă, cămaşă cu mânecă lungă/cămaşă cu mânecă scurtă, pantalon/fustă, cravată/eşarfă, ecuson cu numele şi sigla unităţii de învăţământ, urmând ca legea să intre în vigoare, dacă va fi aprobată de Parlament, la data începerii anului şcolar 2011-2012.

Iata ca banii pentru asfalt s-au terminat si cei de la PDL s-au gandit ca ar putea sa faca bani frumosi de pe urma uniformelor scolare obligatorii pentru elevi.Se stie faptul ca majoritatea directorilor de scoli sunt pusi de catre partidul aflat la guvernare, asa ca alegerea firmelor care sa produca aceste uniforme este logic catre cine se indreapta.
Toata lumea isi aminteste de "celebra" uniforma scolara de pana in anul 1990.Atunci am crezut ca am scapat de ea pentru totdeauna.Si era normal sa fie asa fie si doar daca ne uitam la cum se imbraca elevii, la scoala, in tarile civilizate.
O uniforma va costa 200 de lei, astfel ca parintii vor fi nevoiti sa cheltuiasca 400 de lei pe an pentru asigurarea celor doua uniforma necesare elevilor, de vara si de iarna.Asta in cazul in care parintele va decide ca o singura uniforma pe sezon este suficienta pentru elevul respectiv, doar ca pare inuman sa-ti trimiti in fiecare zi la scoala copilul cu aceeasi pereche de pantaloni si acelasi sacou.
Tot domnul Preda, legat de aceste uniforme, a mai declarat ca:
"Studiile pedagogice arată că o ţinută vestimentară unică stimulează pozitiv sentimentul de apartenenţă la un grup."...
Nu ar vrea domnii parlamentari de la PDL sa se imbrace intr-o tinuta vestimentara unica? In felul acesta, conform domnului deputat sentimentul de apartenenta la grup ar fi din plin stimulat...Si poate ca acest lucru le-ar prinde bine celor de la PDL.
In felul acesta s-ar obisnui cu "o uniforma" pe care multi dintre ei s-ar putea sa o poarte dupa alegerile viitoare...Atunci cand justitia ne va arata unde anume s-au dus banii luati de la populatie in acesti ultimi doi ani de zile...

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

luni, 7 februarie 2011

Aproape o suta de metodologii si regulamente pentru aplicarea Legii Educatiei...

Peste doua zile intra in vigoare noua Lege a Educatiei.Teoretic, din data de 9 februarie, cu doar cateva exceptii, articolele acestei legi vor trebui puse in aplicare.Doar ca, de la "lege la fapta" este o cale lunga.Si aceasta pentru ca in aceasta lege se prevede ca pentru foarte multe articole sa se elaboreze regulamente si metodologii de aplicare.Evident ca aceste metodologii de aplicare nu sunt inca gata si probabil ca nu vor fi finalizate nici pana la 1 septembrie, data inceperii noului an scolar.Din lista de mai jos veti constata ca numarul regulamentelor si al metodologiilor de aplicare se apropie de o suta.
Iata care sunt acestea:

LISTA REGULAMENTELOR, NORMELOR METODOLOGICE, INSTRUCŢIUNILOR ŞI A ORDINELOR DE PUNERE ÎN APLICARE A PREVEDERILOR LEGII EDUCAŢIEI NAŢIONALE


1. Regimul actelor de studii emise de unitătile şi de instituţiile de învăţământ
2 Conţinutul şi formatul actelor de studii
3 Norme metodologice privind finantarea de bază în învătământul obligatoriu public si privat acreditat, în baza si în limitele costului standard per elev sau prescolar
4 Metodologie pentru stabilirea relatiilor juridice, patrimoniale, financiare si administrative ale unitătilor de învătământ confesional preuniversitar public
5 Metodologie privind condiţiile de trecere a elevilor de la o unitate şcolară la alta, de la o clasă la alta, de la un profil la altul şi de la o filieră la alta
6 Metodologie privind promovarea a 2 ani de studii într-un an şcolar
7 Nomenclatorul specializărilor si calificărilor care se pot dobândi prin învătământul preuniversitar
8 Metodologie privind organizarea învăţământului cu frecvenţă redusă pentru persoanele care au depăşit cu mai mult de 3 ani vârsta clasei
9 Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor pilot, experimentale si de aplicatie din învăţământul preuniversitar
10 Norme metodologice privind acordarea si utilizarea cupoanelor de cresă
11 Metodologia de organizare a unitătilor de educatie timpurie anteprescolară, continutul educativ, standardele de calitate
13 Metodologie privind tipurile si modalitătile de finantare a serviciilor de educatie timpurie anteprescolară
13 Metodologie privind acreditarea furnizorilor de educaţie timpurie antepreşcolară
14 Metodologie privind organizarea programului ‘A doua sansă’
15 Registrul national al calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar
16 Aprobarea standardelor de pregătire profesională realizate pe baza standardelor ocupaţionale
17 Regulament privind recunoasterea rezultatelor învătării dobândite de absolventii învătământului liceal - filiera tehnologică sau vocatională în vederea continuării studiilor în învătământul tertiar non-universitar
18 Metodologie privind organizarea şi desfăşurarea examenelor de certificare a calificării profesionale
19 Planurile cadru pentru învăţământul liceal militar
20 Regulament privind organizarea învătământului de artă si a învătământului sportiv
21 Regulament privind constituirea Registrului national al performantei sportive
22 Criteriile generale de admitere în învăţământul postliceal
23 Metodologiile specifice privind activitatea de predare si de educare la limba si literatura maternă, la istoria si traditiile minoritătilor nationale si la educatie muzicală
24 Aprobarea programelor si a manualelor pentru disciplina istoria si traditiile minoritătilor
25 Nomenclatorul calificărilor şi nivelurilor de calificare care pot fi dobândite prin învăţământul special
26 Reglementări specifice privind organizarea serviciilor de sprijin educaţional pentru copiii cu cerinte educationale speciale
27 Metodologie privind aprobarea continuturilor învătământului special si special integrat si a duratei de scolarizare
28 Metodologie privind evaluarea, asistenta psiho-pedagogică, orientarea scolară si orientarea profesională a copiilor, a elevilor si a tinerilor cu cerinte educationale speciale
29 Aprobarea efectivelor formatiunilor de studiu în învătământul special
30 Metodologie privind şcolarizarea la domiciliu, respectiv înfiinţarea de grupe/clase în spitale
31 Aprobarea planurilor de învătământ, a programelor scolare, a programelor de asistentă psihopedagogică, a manualelor si metodelor didactice alternative
32 Metodologie privind organizarea centrelor de excelentă
33 Înfiintarea Centrului National de Instruire Diferentiată
34 Norme metodologice pentru asigurarea resurselor umane, curriculare, informaţionale, materiale şi financiare pentru derularea activităţilor de sprijin a copiilor şi tinerilor capabili de performanţe deosebite
35 Metodologie privind organizarea şi desfăşurarea programelor de tip „Şcoala după şcoală”
36 Regulament privind organizarea alternativelor educationale
37 Aprobarea conditiilor pentru sprijinirea unitătilor de învătământ preuniversitar particular si confesional acreditate
38 Aprobarea cifrei de scolarizare pentru învătământul de stat
39 Regulament cadru pentru organizarea şi funcţionarea consorţiilor şcolare în învăţământul preuniversitar
40 Aprobarea Curriculumului National (planuri - cadru si programe)
41 Metodologie privind elaborarea manualelor şcolare alternative
42 Regulamentul de organizare si functionare a bibliotecilor scolare si a centrelor de documentare si informare
43 Regulamentul de organizare şi funcţionare a Bibliotecii Virtuale si a platformei scolare de e-learning
44 Metodologii privind organizarea evaluărilor la finalul clasei pregătitoare, a clasei a II-a, a IV-a, a VI-a
45 Metodologie privind organizarea evaluării nationale la finalul clasei a IX-a
46 Metodologie-cadru de organizare si desfăsurare a admiterii în clasa a X-a
47 Metodologia de organizare si desfăsurare a examenului de bacalaureat
48 Regulament cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar
49 Codul drepturilor şi obligaţiilor elevilor
50 Regulament privind organizarea, acreditarea şi controlul competenţelor unităţilor care oferă activitate extraşcolară
51 Criterii generale de acordare a burselor de performanţă, de merit, burse de studiu şi burse de ajutor social, bursa meritul olimpic, burse Guvernul României pentru elevii din mediul rural şi alte burse
52 Metodologie privind examinarea stării de sănătate a elevilor
53 Metodologie privind acordarea subventiei pentru acoperirea costurilor aferente frecventării liceului pentru copiii proveniti din mediul rural si din grupurile dezavantajate socio-economic
54 Metodologia si contractul educational care se încheie între unitătile de învătământ si părinti
55 Metodologie cadru pentru ocuparea prin concurs a posturilor didactice vacante şi rezervate
56 Metodologie de evaluare anuală a activitătii personalului didactic si didactic auxiliar
57 Metodologie de acordare a gradatiei de merit si de implementare a programului national de stimulare a excelentei didactice
58 Norme specifice pentru constructiile scolare si pentru dotarea acestora
59 Regulamentul de organizare şi funcţionare a inspecţiei şcolare
60 Înfiintarea, organizarea si finantarea comisiilor si consiliilor nationale
61 Norme interne privind modalitătile de recunoastere si echivalare a studiilor, a diplomelor, a certificatelor si a titlurilor stiintifice eliberate în străinătate
62 Aprobarea structurii anului scolar
63 Structura si regulamentul-cadru de organizare şi desfăşurare a activităţii inspectoratelor şcolare
64 Metodologie cadru de organizare si functionare a Consiliului de Administratie al unitătilor de învătământ preuniversitar cu personalitate juridică
60 Regulamentul de organizare şi funcţionare a institutiilor si unitătilor conexe ale învătământului preuniversitar (Casa Corpului Didactic, Centrele atestate de formare continuă în limbile minoritătilor nationale, CJRAE, Centrului Naţional de Instruire Diferenţiată, UFIP
61 Aprobarea finantării de bază a unitătilor scolare
62 Metodologie privind acordarea distinctiei “Profesorul anului” ca semn al excelentei în predare
63 Ordin privind recompensarea financiară a elevilor care au obtinut performante la olimpiadele scolare si sportive
64 Aprobarea programelor de studii pentru masteratul didactic
65 Aprobarea criteriilor de acordare a burselor pentru studentii care frecventează masteratul didactic
66 Aprobarea standardelor profesionale pentru planurile de învăţământ ale studiilor de licenţă în specialitatea învăţământului primar şi preşcolar
67 Constituirea unei reţele permanente de unităţi de învăţământ în vederea realizării pregătirii practice
68 Metodologie pentru organizarea examenului de definitivat
69 Metodologie pentru organizarea examenelor de susţinere a gradelor didactice
70 Metodologie de acordare a gradului didactic I pe baza examenului de doctorat
71 Metodologie de acordare a titlului de profesor – emerit
72 Metodologie de acreditare şi evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor oferite
73 Metodologia de formare continuă a cadrelor didactice
74 Sistem de acumulare, recunoaştere şi echivalare a creditelor profesionale transferabile
75 Metodologie privind procedura şi criteriile de selecţie pentru corpul naţional de experţi
76 Metodologie privind constituirea corpului de mentori
77 Metodologie de mişcare a personalului didactic (organizarea concursului de ocupare a posturilor didactice, repartizare pe posturi)
78 Reglementări privind funcţiile de conducere din unităţile conexe
79 Metodologie de organizare a concursurilor pentru directori şi directori adjuncti
80 Metodologie de organizare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor de îndrumare şi control in inspectoratele scolare
81 Metodologie de organizare a concursurilor pentru inspectori scolari generali si generali adjuncti
82 Metodologia de încadrare (stabilire a normei didactice)
83 Metodologie privind criteriile şi acordarea gradaţiei de merit
84 Norme metodologice referitoare la acordarea concediului legal
85 Regulament privind componenţa, organizarea şi funcţionarea, precum şi atribuţiile colegiului de disciplina de pe lângă inspectoratul şcolar,, ale colegiului central de disciplină al MECTS
86 Aprobarea structurii, organizării si functionării autoritătii nationale pentru Calificări
87 Aprobarea criteriilor si procedurilor de evaluare si certificare a evaluatorilor de competente profesionale, a evaluatorilor de evaluatori si a evaluatorilor externi
88 Metodologie de acreditare, evaluare periodică, organizare si functionare a centrelor comunitare de învătare permanentă
89 Metodologie pentru identificarea, evaluarea si recunoaşterea rezultatelor învăţării dobândite în contexte non-formale şi informale
90 Metodologia de recunoaştere a rezultatelor învăţării în contexte non-formale şi informale a cadrelor didactice şi de echivalare a acestora în credite pentru educaţie şi formare profesională.
91 Metodologia pentru acordarea creditelor transferabile
92 Instrumente şi metodologii comune referitoare la formarea specialiştilor în consiliere şi orientare, utilizarea instrumentelor EUROPASS şi Youthpass
93 Normele privind deschiderea, gestionarea şi accesul la contul pentru educaţie permanentă (500 euro)
94 Norme metodologice de elaborare a statutului si rutei de profesionalizare a personalului care lucrează în domeniul educatiei permanente
95 Metodologia de înfiintare, organizare si functionare a Muzeului National al stiintei
96 Set de indicatori statistici pentru monitorizarea, analiza şi prognoza activităţilor de învăţare pe tot parcursul vieţii


Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

duminică, 6 februarie 2011

Mult succes Uniunii Social-Liberale...

Preşedinţii PSD, PNL şi PC au semnat, sâmbătă, la Parlament, Protocolul de constituire a Uniunii Social-Liberale. Preşedintele PC, Daniel Constantin, şi preşedintele PNL, Crin Antonescu, au semnat mai întâi acordul prin care ACD aprobă constituirea USL.
Preşedintele PNL şi preşedintele PSD, Victor Ponta, au semnat, apoi, protocolul de constituire, între ACD şi PSD, a Uniunii Social-Liberale.
După ceremonia de semnare, Constantin a declarat că "schimbarea începe acum".
La rândul său, Victor Ponta a declarat că, odată cu realizarea Uniunii Social Liberale, părţile au răspuns la întrebarea pe care o pun românii - "Ce faceţi ca să ne scăpaţi de Traian Băsescu, Emil Boc, Elena Udrea?'.
"Iată ce facem, noi astăzi ne unim", a dat răspunsul Ponta.
Crin Antonescu a declarat, la rândul său, că este constituită, prin gestul de sâmbătă, o alianţă pentru România.

Iata ca, intr-un caz fara precedent, opozitia s-a unit si va participa "impreuna" la alegerile viitoare.Acest lucru inseamna ca pana in anul 2012 nu se va schimba nimic la nivel de guvern si ca toate sperantele noastre de redresare vor fi puse in "echipa" care va urma dupa alegeri.Nu am nici o indoiala ca Uniunea Social-Liberala nu va castiga cu majoritate absoluta alegerile viitoare.De fapt, asa cum am mai spus-o, eu cred ca PDL-ul nu va mai realiza pragul electoral de 5% necesar pentru a intra in viitorul parlament.Ca o parere personala, eu cred ca foarte multi dintre actualii parlamentari PDL si UNPR vor "migra" catre partidul lui Dan Diaconescu, un partid de rezerva al actualei puteri.Ramane de vazut ce procent dintre alegatori va reusi sa "pacaleasca" partidul celor de la OTV...
Pana atunci sa uram succes Uniunii Social-Liberale si sa speram ca aceasta uniune de partide va reusi sa indrepte tot ce au stricat in aceasta perioada Boc&Co...

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

sâmbătă, 5 februarie 2011

79% dintre români ar vota pentru demiterea lui Traian Băsescu din funcţia de preşedinte...

Dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri prezidenţiale, pe primul loc ar ieşi liderul PNL, Crin Antonescu, cu 33,4% din voturi. El ar fi urmat de liderul PSD, Victor Ponta, cu 25,9% din voturile electoratului. A treia poziţie pe podiumul prezidenţialbililor îi revine lui Dan Diaconescu, care ar lua 9,2% din voturi.

În cazul alegerilor parlamentare, PSD, PNL şi PC ar strânge împreună 65,5% din voturi. Pe locul întâi s-ar situa PSD, cu 36,1%, iar pe doi PNL-PC, cu 29,4%. PDL ar obţine 14,2% din voturi, iar pe locul patru s-ar situa Partidul Poporului, al lui Dan Diaconescu, cu 8,8% din totalul voturilor exprimate.

Dacă preşedintele Traian Băsescu ar fi suspendat de Parlament, 79% dintre români ar vota penstru demiterea sa la referendum, în vreme ce doar 20,9% ar vota împotrivă. De asemenea, potrivit sondajului de opinie, 48,8% dintre români spun că ţara ar trebui organizate alegeri anticipate pentru a putea depăşi criza economică. Totuşi, 40% dintre respondenţi sunt de părere că anticipatele ar însemna o cheltuială inutilă şi ar genera haos politic.

Sondajul a fost realizat de Grupul de Studii Sociale 2000, în perioada 28 - 31 ianuarie 2011. Eşantionul folosit a fost de 1087 de persoane, iar marja de eroare de plus minus 3 la sută.

In concluzie, dupa alegerile parlamentare din toamna anului 2012, s-ar putea ca pe Traian Basescu sa-l astepte initial suspendarea si apoi eliminarea din functia de presedinte al tarii.Asa ar fi corect pentru tot ce s-a intamplat in ultimii doi ani si doar asa s-ar mai putea redresa aceasta tara.Cred ca nu este in folosul nostru ca, dupa ce alegerile vor fi castigate de catre Alianta PNL-PSD-PC, sa avem in fruntea tarii un presedinte care ar fi intr-un "permanent razboi" cu partidele care se vor afla atunci la putere.
Pentru cei care nu si-au dat seama inca, "batranul marinar" a esuat de multa vreme si, orice secunda cu el in fruntea tarii nu reprezinta decat o pierdere pentru noi toti.Haideti sa facem un exercitiu si sa ne imaginam ca Traian Basescu ar "rezista" la presedentie pana la sfarsitul mandatului sau, respectiv pana in toamna anului 2014.Este ca acest lucru ar fi mult mai mult decat putem noi sa suportam?

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

vineri, 4 februarie 2011

"Noua lege a educatiei da sanse egale si copiilor din mediul rural", crede Daniel Funeriu...

Invatamantul nu va mai fi bazat pe toceala si se va trece la o educatie bazata pe formare de competente, a declarat joi, in cadrul adunarii generale a Consiliului National al Elevilor (CNE), ministrul Educatiei, Daniel Funeriu.
El le-a spus elevilor prezenti la CNE ca Legea Educatiei are ca principala preocupare elevul.
Demnitarul a sustinut ca actualul sistem de educatie nu a dat sanse egale copiilor de la tara.

"Acest sistem de educatie nu a dat sanse egale celor care se nasc la tara cu cei de la oras. Romania a irosit sansele celor din mediul rural", a spus Funeriu, care a precizat ca noua lege a educatiei da sanse egale si copiilor din mediul rural.

Eu cred ca noua lege a educatiei tocmai pe cei din mediul rural ii "atinge" cel mai mult, in sensul ca dupa cele 9 clase pe care elevul respectiv le va face in satul lui, nu va mai urma nimic.
Sunt sigur ca am citit noua lege a educatiei de mai multe ori decat actualul ministru si sunt si mai sigur ca am inteles si care vor fi consecintele ei.Vor urma ani "de brambureala" in invatamantul romanesc, fie el preuniversitar sau universitar.Norocul nostru este ca nu mai suntem pe vremea partidului unic si, cu siguranta ca peste doi ani de zile vom avea un guvern responsabil.
Un guvern care chiar il va ajuta pe elevul de la sat sa isi termine liceul si sa porneasca "cu carte" in viata...

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

joi, 3 februarie 2011

Legea Educatiei intra in vigoare din 9 februarie...

Noua Lege a Educatiei Nationale, nr. 1 din 5 ianuarie 2011, se va pune in aplicare pe 9 februarie, adica la 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial. Face exceptie de la aceste prevederi masura introducerii clasei pregatitoare in invatamintul primar, care va intra in vigoare incepind cu anul scolar 2012 – 2013. De asemenea, masura introducerii clasei a IX-a in invatamintul gimnazial se aplica incepind cu generatia de elevi care intra in clasa a V-a in anul scolar 2011 – 2012. Tot ei vor fi si prima generatie care va da admiterea la liceu in conformitate cu prevederile Legii Educatiei Nationale nr. 1/2011. Masura acordarii a 500 de euro pentru educatia permanenta a fiecarui nou – nascut se va aplica incepind din anul 2013 iar masura privind introducerea costului standard per elev si a principiului “finantarea urmeaza elevul” se aplica din anul 2012. Tot de atunci intra in vigoare si prevederile articolului 8 din lege, privind finantarea educatiei nationale.
“Deocamdata nu avem normele de aplicare. Se lucreaza la metodologii. Pina pe 28 februarie comisiile de lucru trebuie sa-si faca treaba. Pina atunci se folosesc cele vechi”, a declarat Teodora Craus, inspector general adjunct al Inspectoratului Scolar Judetean Bacau, referitor la prevederile legii care nu intra la categoria “exceptii” din dispozitiile tranzitorii.

Aceleasi dispozitii finale si tranzitorii ale legii prevad la aliniatul 4 ca din luna februarie 2011 institutiile de invatamint superior acreditate trebuie sa inceteze procesul didactic la toate specializarile/programele de studii care nu au fost acreditate sau autorizate sa functioneze provizoriu. In cazul nerespectarii acestor prevederi, institutia de invatamint superior va fi sanctionata cu intrarea in lichidare.

Asadar, va trebui sa asteptam elaborarea metodologiilor pentru a se putea aplica efectiv legea.
Cu siguranta ca si legat de respectivele metodologii vor fi multe discutii pro si contra.
Cat priveste masura de intrare in lichidare a universitatilor care nu sunt acreditate sau autorizate sa functioneze provizoriu, ramane de vazut ce se va intampla...Pana una alta in Romania de acum este mai usor sa termini o facultate decat sa promovezi examenul de bacalaureat...

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

miercuri, 2 februarie 2011

Si rectorii cer amendarea Legii Educaţiei

Conform cotidianului Jurnalul National, Consiliul Naţional al Rectorilor, întrunit pe 28 ianuarie la Iaşi consideră că Legea Educaţiei Naţionale necesită amendarea, în regim de urgenţă, pentru a asigura funcţionalitatea sistemului de învăţământ.

Rectorii trag un semnal de alarmă în privinţa autonomiei universitare şi libertăţillor academice, acestea fiind esenţiale pentru menţinerea standardelor universitare.
"Actuala Lege a Educaţiei anulează autonomia universitară, generând efecte negative asupra funcţionării sistemului prin recentralizarea deciziilor", arată CNR. De asemenea, pensionarea profesorilor universitari la împlinirea vârstei de 65 de ani, cu pierderea calităţii de titulari, pe de o parte, şi blocarea scoaterii la concurs a posturilor vacante, pe de altă parte, creează în universităţi o situaţie foarte dificilă. "Ca urmare, se solicită soluţionarea, de urgenţă, pentru a nu perturba anul universitar în desfăşurare, pentru a nu pune universităţile în situaţia de a nu mai îndeplini criteriile de acreditare, pentru a beneficia de resursa umană cu cea mai înaltă calificare, pentru a nu reduce potenţialul de cercetare ştiinţifică şi de conducere a lucrărilor de doctorat şi pentru a nu decapita învaţământul superior prin pensionarea în acest an universitar a circa 2000 de profesori universitari", mai precizează rectorii.

Aplicarea Legii Educaţiei, fără elaborarea anterioară a unor metodologii adecvate, determină dificultăţi majore asupra cărora rectorii s-au pronunţat cu toată fermitatea. Legea necesită elaborarea a 55 de Hotarari de Guvern şi a 33 de reglementări de nivel instituţional subsecvente acestor hotărâri. "Inadvertenţele din actuala Lege a Educaţiei nu pot fi corectate decât prin acte normative cu aceeaşi putere (legi, ordonanţe de urgenţă)", arată CNR.

Cu privire la clasificarea universităţilor şi ierarhizarea programelor de studii, rectorii au arătat că inexistenţa criteriilor, standardelor şi procedurilor fac această prevedere inaplicabilă şi nerealistă şi generează, în randul studenţilor, insecuritatea cu privire la studii. Se produce decredibilizarea şi delegitimarea sistemului naţional de învăţământ superior, prin legiferarea discriminării pe criterii de vârstă. "Actuala Lege a educaţiei ignoră rolul universităţilor cu dimensiuni reduse, importante pentru studenţii cu posibilităţi financiare precare, ca şi pentru dezvoltarea localităţilor în care funcţionează. Legea Educaţiei va genera promovări artificiale şi forţate, în încercarea de a compensa resursele umane performante obligate la pensionare. Mai mult, obligativitatea la pensionare imediată ridică probleme importante cu privire la continuitatea cursurilor şi examenelor în anul universitar aflat în desfăşurare", precizează CNR. De asemenea, rectorii subliniază că actualele norme ale legii educaţiei vor genera migrarea profesorilor universitari şi a conducătorilor de doctorat spre ţările cu un sistem educaţional simplificat şi eficient (condiţii clare pentru obţinerea titlului de conducător de doctorat, proces birocratic simplificat, sistem educaţional inteligibil şi stabil etc.). Scăderea drastică a absorbţiei fondurilor europene, a veniturilor proprii şi a colaborărilor internaţionale realizate de către universităţi, ca urmare a pensionării conducătorilor echipelor de cercetare şi de doctorat. CNS mai atrage atenţia asupra faptului că preluarea patrimoniului universităţilor de către stat în proprietatea privată a statului, precum şi lipsa clarificărilor necesare privind patrimoniul universităţilor particulare reprezintă abateri de la principiile prevăzute în Constituţia României care garantează dreptul la proprietate. "Legea, prin modul în care distribuie atribuţiile pentru structurile de conducere respective, pentru Senatul universitar, Consiliul de administraţie şi, în mod deosebit, prin atribuţiile rectorului privind numirea prorectorilor, decanilor etc., generează premisele unor conduceri care nu au legatură cu autonomia universitară (garantată de Constituţie), cu democraţia şi libertatea academică. Legea are numeroase neclarităţi cu privire la modul în care va fi aplicată după intrarea ei în vigoare", mai spun membrii CNR.

Cei mai mulţi dintre rectorii prezenţi la reuniunea de la Iaşi au pus numeroase întrebări cu privire la ce se va întâmpla (în mod specific) cu mandatele decanilor, şefilor de catedră, prorectorilor etc., care vor fi obligaţi să se pensioneze inainte de finalizarea mandatului pentru care au fost aleşi. Consiliul Naţional al Rectorilor a solicitat Ministrului Educaţiei, prezent la Conferinţă, să întreprindă demersurile ce se impun pentru a urgenta, prin legislaţia adecvată, imperfecţiunile Legii care o fac inaplicabilă şi fac sistemul nefuncţional. "CNR dezavuează utilizarea inadecvată a sintagmelor precum «găştile din comunităţile universitare», «fabrici de diplome» sau a oricăror alte generalizări ilegitime care alterează credibilitatea şi imaginea învăţământului superior romanesc", se precizează în rezoluţia CNR.

Rectorii solicită deblocarea posturilor în instituţiile de învăţământ superior, în condiţiile în care acest lucru nu presupune alocări bugetare suplimentare şi are efecte pozitive şi evidente asupra asigurării resurselor umane necesare unei funcţionări normale;

Consiliul Naţional al Rectorilor constată faptul că o aplicare imediată şi iraţională a legii va duce la imposibilitatea continuării procesului didactic şi de cercetare, precum şi imposibilitatea atingerii obiectivelor asumate de România în faţa Uniunii Europene. Rectorii consideră că performanţele sistemului pot să fie îmbunătăţite prin conlucrarea întregii comunităţi academice, în contextul integrării învăţământului Superior din România în Spaţiul European al învăţământului Superior şi Cercetării. CNR îşi exprimă disponibilitatea de a menţine dialogul permanent cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi solicită implicarea acestuia în elaborarea deciziilor cu privire la învăţământul superior.

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4