luni, 7 februarie 2011

Aproape o suta de metodologii si regulamente pentru aplicarea Legii Educatiei...

Peste doua zile intra in vigoare noua Lege a Educatiei.Teoretic, din data de 9 februarie, cu doar cateva exceptii, articolele acestei legi vor trebui puse in aplicare.Doar ca, de la "lege la fapta" este o cale lunga.Si aceasta pentru ca in aceasta lege se prevede ca pentru foarte multe articole sa se elaboreze regulamente si metodologii de aplicare.Evident ca aceste metodologii de aplicare nu sunt inca gata si probabil ca nu vor fi finalizate nici pana la 1 septembrie, data inceperii noului an scolar.Din lista de mai jos veti constata ca numarul regulamentelor si al metodologiilor de aplicare se apropie de o suta.
Iata care sunt acestea:

LISTA REGULAMENTELOR, NORMELOR METODOLOGICE, INSTRUCŢIUNILOR ŞI A ORDINELOR DE PUNERE ÎN APLICARE A PREVEDERILOR LEGII EDUCAŢIEI NAŢIONALE


1. Regimul actelor de studii emise de unitătile şi de instituţiile de învăţământ
2 Conţinutul şi formatul actelor de studii
3 Norme metodologice privind finantarea de bază în învătământul obligatoriu public si privat acreditat, în baza si în limitele costului standard per elev sau prescolar
4 Metodologie pentru stabilirea relatiilor juridice, patrimoniale, financiare si administrative ale unitătilor de învătământ confesional preuniversitar public
5 Metodologie privind condiţiile de trecere a elevilor de la o unitate şcolară la alta, de la o clasă la alta, de la un profil la altul şi de la o filieră la alta
6 Metodologie privind promovarea a 2 ani de studii într-un an şcolar
7 Nomenclatorul specializărilor si calificărilor care se pot dobândi prin învătământul preuniversitar
8 Metodologie privind organizarea învăţământului cu frecvenţă redusă pentru persoanele care au depăşit cu mai mult de 3 ani vârsta clasei
9 Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor pilot, experimentale si de aplicatie din învăţământul preuniversitar
10 Norme metodologice privind acordarea si utilizarea cupoanelor de cresă
11 Metodologia de organizare a unitătilor de educatie timpurie anteprescolară, continutul educativ, standardele de calitate
13 Metodologie privind tipurile si modalitătile de finantare a serviciilor de educatie timpurie anteprescolară
13 Metodologie privind acreditarea furnizorilor de educaţie timpurie antepreşcolară
14 Metodologie privind organizarea programului ‘A doua sansă’
15 Registrul national al calificărilor profesionale pentru care se asigură pregătirea prin învăţământul preuniversitar
16 Aprobarea standardelor de pregătire profesională realizate pe baza standardelor ocupaţionale
17 Regulament privind recunoasterea rezultatelor învătării dobândite de absolventii învătământului liceal - filiera tehnologică sau vocatională în vederea continuării studiilor în învătământul tertiar non-universitar
18 Metodologie privind organizarea şi desfăşurarea examenelor de certificare a calificării profesionale
19 Planurile cadru pentru învăţământul liceal militar
20 Regulament privind organizarea învătământului de artă si a învătământului sportiv
21 Regulament privind constituirea Registrului national al performantei sportive
22 Criteriile generale de admitere în învăţământul postliceal
23 Metodologiile specifice privind activitatea de predare si de educare la limba si literatura maternă, la istoria si traditiile minoritătilor nationale si la educatie muzicală
24 Aprobarea programelor si a manualelor pentru disciplina istoria si traditiile minoritătilor
25 Nomenclatorul calificărilor şi nivelurilor de calificare care pot fi dobândite prin învăţământul special
26 Reglementări specifice privind organizarea serviciilor de sprijin educaţional pentru copiii cu cerinte educationale speciale
27 Metodologie privind aprobarea continuturilor învătământului special si special integrat si a duratei de scolarizare
28 Metodologie privind evaluarea, asistenta psiho-pedagogică, orientarea scolară si orientarea profesională a copiilor, a elevilor si a tinerilor cu cerinte educationale speciale
29 Aprobarea efectivelor formatiunilor de studiu în învătământul special
30 Metodologie privind şcolarizarea la domiciliu, respectiv înfiinţarea de grupe/clase în spitale
31 Aprobarea planurilor de învătământ, a programelor scolare, a programelor de asistentă psihopedagogică, a manualelor si metodelor didactice alternative
32 Metodologie privind organizarea centrelor de excelentă
33 Înfiintarea Centrului National de Instruire Diferentiată
34 Norme metodologice pentru asigurarea resurselor umane, curriculare, informaţionale, materiale şi financiare pentru derularea activităţilor de sprijin a copiilor şi tinerilor capabili de performanţe deosebite
35 Metodologie privind organizarea şi desfăşurarea programelor de tip „Şcoala după şcoală”
36 Regulament privind organizarea alternativelor educationale
37 Aprobarea conditiilor pentru sprijinirea unitătilor de învătământ preuniversitar particular si confesional acreditate
38 Aprobarea cifrei de scolarizare pentru învătământul de stat
39 Regulament cadru pentru organizarea şi funcţionarea consorţiilor şcolare în învăţământul preuniversitar
40 Aprobarea Curriculumului National (planuri - cadru si programe)
41 Metodologie privind elaborarea manualelor şcolare alternative
42 Regulamentul de organizare si functionare a bibliotecilor scolare si a centrelor de documentare si informare
43 Regulamentul de organizare şi funcţionare a Bibliotecii Virtuale si a platformei scolare de e-learning
44 Metodologii privind organizarea evaluărilor la finalul clasei pregătitoare, a clasei a II-a, a IV-a, a VI-a
45 Metodologie privind organizarea evaluării nationale la finalul clasei a IX-a
46 Metodologie-cadru de organizare si desfăsurare a admiterii în clasa a X-a
47 Metodologia de organizare si desfăsurare a examenului de bacalaureat
48 Regulament cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar
49 Codul drepturilor şi obligaţiilor elevilor
50 Regulament privind organizarea, acreditarea şi controlul competenţelor unităţilor care oferă activitate extraşcolară
51 Criterii generale de acordare a burselor de performanţă, de merit, burse de studiu şi burse de ajutor social, bursa meritul olimpic, burse Guvernul României pentru elevii din mediul rural şi alte burse
52 Metodologie privind examinarea stării de sănătate a elevilor
53 Metodologie privind acordarea subventiei pentru acoperirea costurilor aferente frecventării liceului pentru copiii proveniti din mediul rural si din grupurile dezavantajate socio-economic
54 Metodologia si contractul educational care se încheie între unitătile de învătământ si părinti
55 Metodologie cadru pentru ocuparea prin concurs a posturilor didactice vacante şi rezervate
56 Metodologie de evaluare anuală a activitătii personalului didactic si didactic auxiliar
57 Metodologie de acordare a gradatiei de merit si de implementare a programului national de stimulare a excelentei didactice
58 Norme specifice pentru constructiile scolare si pentru dotarea acestora
59 Regulamentul de organizare şi funcţionare a inspecţiei şcolare
60 Înfiintarea, organizarea si finantarea comisiilor si consiliilor nationale
61 Norme interne privind modalitătile de recunoastere si echivalare a studiilor, a diplomelor, a certificatelor si a titlurilor stiintifice eliberate în străinătate
62 Aprobarea structurii anului scolar
63 Structura si regulamentul-cadru de organizare şi desfăşurare a activităţii inspectoratelor şcolare
64 Metodologie cadru de organizare si functionare a Consiliului de Administratie al unitătilor de învătământ preuniversitar cu personalitate juridică
60 Regulamentul de organizare şi funcţionare a institutiilor si unitătilor conexe ale învătământului preuniversitar (Casa Corpului Didactic, Centrele atestate de formare continuă în limbile minoritătilor nationale, CJRAE, Centrului Naţional de Instruire Diferenţiată, UFIP
61 Aprobarea finantării de bază a unitătilor scolare
62 Metodologie privind acordarea distinctiei “Profesorul anului” ca semn al excelentei în predare
63 Ordin privind recompensarea financiară a elevilor care au obtinut performante la olimpiadele scolare si sportive
64 Aprobarea programelor de studii pentru masteratul didactic
65 Aprobarea criteriilor de acordare a burselor pentru studentii care frecventează masteratul didactic
66 Aprobarea standardelor profesionale pentru planurile de învăţământ ale studiilor de licenţă în specialitatea învăţământului primar şi preşcolar
67 Constituirea unei reţele permanente de unităţi de învăţământ în vederea realizării pregătirii practice
68 Metodologie pentru organizarea examenului de definitivat
69 Metodologie pentru organizarea examenelor de susţinere a gradelor didactice
70 Metodologie de acordare a gradului didactic I pe baza examenului de doctorat
71 Metodologie de acordare a titlului de profesor – emerit
72 Metodologie de acreditare şi evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă şi a programelor oferite
73 Metodologia de formare continuă a cadrelor didactice
74 Sistem de acumulare, recunoaştere şi echivalare a creditelor profesionale transferabile
75 Metodologie privind procedura şi criteriile de selecţie pentru corpul naţional de experţi
76 Metodologie privind constituirea corpului de mentori
77 Metodologie de mişcare a personalului didactic (organizarea concursului de ocupare a posturilor didactice, repartizare pe posturi)
78 Reglementări privind funcţiile de conducere din unităţile conexe
79 Metodologie de organizare a concursurilor pentru directori şi directori adjuncti
80 Metodologie de organizare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor de îndrumare şi control in inspectoratele scolare
81 Metodologie de organizare a concursurilor pentru inspectori scolari generali si generali adjuncti
82 Metodologia de încadrare (stabilire a normei didactice)
83 Metodologie privind criteriile şi acordarea gradaţiei de merit
84 Norme metodologice referitoare la acordarea concediului legal
85 Regulament privind componenţa, organizarea şi funcţionarea, precum şi atribuţiile colegiului de disciplina de pe lângă inspectoratul şcolar,, ale colegiului central de disciplină al MECTS
86 Aprobarea structurii, organizării si functionării autoritătii nationale pentru Calificări
87 Aprobarea criteriilor si procedurilor de evaluare si certificare a evaluatorilor de competente profesionale, a evaluatorilor de evaluatori si a evaluatorilor externi
88 Metodologie de acreditare, evaluare periodică, organizare si functionare a centrelor comunitare de învătare permanentă
89 Metodologie pentru identificarea, evaluarea si recunoaşterea rezultatelor învăţării dobândite în contexte non-formale şi informale
90 Metodologia de recunoaştere a rezultatelor învăţării în contexte non-formale şi informale a cadrelor didactice şi de echivalare a acestora în credite pentru educaţie şi formare profesională.
91 Metodologia pentru acordarea creditelor transferabile
92 Instrumente şi metodologii comune referitoare la formarea specialiştilor în consiliere şi orientare, utilizarea instrumentelor EUROPASS şi Youthpass
93 Normele privind deschiderea, gestionarea şi accesul la contul pentru educaţie permanentă (500 euro)
94 Norme metodologice de elaborare a statutului si rutei de profesionalizare a personalului care lucrează în domeniul educatiei permanente
95 Metodologia de înfiintare, organizare si functionare a Muzeului National al stiintei
96 Set de indicatori statistici pentru monitorizarea, analiza şi prognoza activităţilor de învăţare pe tot parcursul vieţii


Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu