duminică, 7 noiembrie 2010

La orizont o noua afacere portocalie...cauciucurile de iarna...

Guvernul urmează să aprobe, în cel mult două săptămâni, ordonanţa de urgenţă referitoare la obligativitatea echipării autoturismelor cu cauciucuri de iarnă, în perioada 1 noiembrie-31 martie, informează ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, citată de Mediafax."Mă interesează siguranţa cetăţeanului în trafic. Cei care sunt pregătiţi pentru iarnă nu trebuie să fie victimele celor nepregătiţi. Noi, la Ministerul Transporturilor, avem multe costuri când trebuie să deblocăm un drum blocat de maşinile care nu s-au pregătit pentru iarnă şi, personal, cred că este o măsură bună", a declarat Boagiu, în timpul unei vizite de lucru la noul terminal al Aeroportului Otopeni.
Proiectul de lege prevede că şoferii de autoturisme şi camioane vor fi obligaţi să utilizeze anvelopele de iarnă în perioada 1 noiembrie-31 martie, in caz contrar, ei vor fi nevoiţi să plătească amenzi cuprinse între 2.500 lei şi 4.000 de lei, şi să achite daunele aduse elementelor care compun drumul.Aceste sancţiuni vor fi aplicate şi în cazul în care maşinile nu au montate pe roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate, în perioadele în care şoselele sunt acoperite cu gheaţă sau polei.
Iata cum guvernul portocaliu si-a facut planul sa mai faca ceva afaceri pe banii nostri.Sa obligi acum, in prag de iarna, toti soferii din Romania sa isi echipeze masinile cu cauciucuri de iarna si eventual cu lanturi, asta da afacere.Cu siguranta ca "baietii destepti de la PDL" vazand ca nu le mai merg alte afaceri, au inventat aceasta lege cu cauciucurile de iarna.Probabil ca acum Videanu&Co isi freaca mainile si asteapta ca oamenii sa le cumpere cauciucurile.Si cand am spus Videanu nu m-am referit in mod special la "rozaliul" PDL-ist dar l-am nominalizat pentru ca el este simbolul afacerilor de pe urma poporului roman, daca va enumar doar operatiunea "schimbatul bordurilor" din Bucuresti atunci cand era primar, va dati seama ca am dreptate.
As vrea insa sa spun si de ce eu unul nu am de gand sa cotizez la bunastarea PDL-ista si nu imi voi cumpara nici macar un cauciuc de iarna.Se stie foarte clar ca in cartea tehnica a masinii scrie foarte clar ce tip de cauciuc trebuie folosit pe masina respectiva, fara insa a se specifica aberatii de genul "de vara" sau "de iarna".Si cum cartea tehnica este un document oficial eu consider ca daca respect exact ce scrie acolo chiar nu am cum sa fiu amendat.Asa ca astept prima amenda pentru a merge apoi la judecatorie si a deschide proces contra statului roman.
In al doilea rand eu cred ca atata timp cat platesc impozite la primarie, aceasta este datoare ca si din banii mei sa asigure dezapezirea strazilor si a bulevardelor, deci nu prea vad cum autoturismul meu ar putea sa circule pe zapada.Chiar m-a surprins ca aceasta lege este conceputa de catre Ministerul Transporturilor, in conditiile in care, in Bucuresti, strazile apartin primariei.Din cunostintele mele, doar drumurile si soselele judetene sunt administrate de catre Ministerul Transporturilor, deci legea respectiva ar putea afecta doar circulatia pe aceste drumuri.
Ca sa fiu si mai clar eu consider ca o lege de genul acesta trebuie aplicata doar autovehiculelor de firma, care eventual circula foarte mult iarna pe drumurile publice.Sunt de acord ca un sofer de camion sa aiba masina echipata corespunzator pentru iarna in conditiile in care acesta circula cu ea intregul sezon rece prin tara.Dar nu sunt de acord sa-l obligi pe pensionarul Popescu, posesor de Dacia model vechi sa isi cumpere cauciucuri de iarna in conditiile in care acesta va merge cu masina in acesta perioada doar 100 de km.Cu siguranta ca daca pensionarul Popescu isi cumpara cauciucuri de iarna noi pentru masina sa cea veche, in momentul acela, pretul masinii sale se dubleaza.
Evident ca in mod demagogic se poate explica utilitatea acestei legi, cititi declaratia de mai sus a Ancai Boagiu si va veti convinge.As vrea insa sa stiu in ce tara civilizata din Europa se aplica aceasta lege, eu unul am locuit 3 ani in Belgia si nu am auzit de asa ceva.
Ca o concluzie, cei de la guvernare, "ulii" cum le spunea un cititor al acestui blog, isi freaca mainile pentru a da un nou tun.Cu siguranta ca si-au facut toate planurile si se vad deja imbogatiti de pe urma acestei afaceri.Doar ca, este posibil ca aceste planuri sa nu le iasa...
Ca sa fiu sincer, eu chiar nu imi imaginez toti posesorii auto la coada pentru a cumpara cauciucuri de iarna marca Videanu&Berceanu...

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

4 comentarii:

  1. Domnule PROFESOR,

    In situatia in care OUG la care faceti referire va modifica sau completa OUG 195 privind circulatia pe drumurile publice, atunci veti fi obligat sa aveti si in localitate cauciucuri de iarna, lanturi, remorca cu nisip, tarnacop, lopata si ce altceva le va mai trece prin minte.
    Aveti perfecta dreptate cand amintiti despre obligatia pastrarii drumurilor (indiferent de categorie) in perfecta stare-indiferent de anotimp-dar, NU UITATI, legile sunt facute pentru noi nu pentru ei.

    RăspundețiȘtergere
  2. De cand este la guvernare PDL-ul pare ca face legile impotriva oamenilor.Amintiti-va de legea salarizarii unice, de taierea salariilor, de legea pensiilor, de legea educatiei si acum de chestia asta cu cauciucurile.Pare ca vor sa vada cat rezistam la bataia lor de joc...

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu mai am ceva amendamente.
    In perioada 1-31 dec trebuie sa avem si crengute de brad la stergatoare, pe 25-26 dec. soferul obligatoriu cu globulete la urechi si pe 31 dec cu paharul de sampanie pe bord.
    In perioada 1 iul-31 aug obligatoriu cauciucuri de vara si slipii agatati la antena masinii.

    Si daca tot cumparam doua randuri de cauciucuri, trebuie sa mergem cu fiecare rand cate sase luni, ca altfel se uzeaza neuniform.

    Platesc amenda vara daca merg cu cauciucuri de iarna?

    O sa respect legea asta cand vor respecta si ei legea cu marirea salariilor profesorilor, cu scaderea TVA la 5% si cu neimpozitarea pensiilor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Stimata Doamna/Domnisoara Geta

    Sincer de mult nu am mai ras cu o asa pofta. Sunteti tare !

    RăspundețiȘtergere