Un elev de la Liceul de Telecomunicaţii a fost bătut de colegul său iar în acest moment se află în operaţie la Spitalul Grigore Alexandrescu.
Directorul Colegiului Tehnic de Poştă şi Telecomunicaţii „Gheorghe Airinei" din Bucureşti, Radu Seefeld a declarat că incidentul a pornit de la o fată. "O fată dintr-o altă clasă venise în vizită la unul dintre băieţi, celalalt a dat-o afară, prietenul fetei i-a luat apărarea şi a fost lovit. Buza i-a fost spartă iar profesorii l-au dus pe elev la mama lui care este asistentă la Spitalul Grigore Alexandrescu. Nu este un incident foarte grav", a ţinut să precizeze directorul. Inicidentul s-a petrecut la ora 9.45, într-o pauză de cursuri.
Cei doi sunt elevi sunt in clasa a XI, agresorul, Robert Sotir este sportiv, practica rugby însă nu este "strălucit" la învăţătură, după cum declară directorul colegiului.Celălat, Constantin Enache, victima are rezultate bune la învăţătură.
Incidentul este confirmat şi de doctorul Dan Enescu de la Spitalul Grigore Alexandrescu. "I-a fost spart un dinte şi buza superioară. Îi vom face un RMN să nu existe alte complicaţii", a declarat doctorul.
Violenţa este o problemă care îşi face simţită prezenţa din ce în ce mai mult în societate, iar de câţiva ani şi în şcoală.
Există un nivel de indisciplină inerent în şcoli, ca rezultat al faptului că elevii sunt la o vârstă la care sunt tentaţi să treacă peste reguli, iar această indisciplină poate duce la un comportament violent. Lipsa modelelor sociale, mediatizarea excesivă a cazurilor de violenţă şi indisciplină pot influenţa comportamentul elevilor, aceştia putând fi tentaţi să imite acţiunile văzute la televizor. Societatea românească trece printr-o criză din punctul de vedere al valorilor sociale. Violenţa este din păcate pentru mijloacele de informare în masă o afacere rentabilă, iar formele dramatizării şi exagerării atrage publicitatea dorită, rating-ul. În mass-media se pune accentul pe ideea că nu este nevoie să ai multă şcoală pentru a avea succes în viaţă şi că succesul se măsoară în primul rând prin bani. Aceste modele sunt perpetuate şi în familie, şi pe stradă, iar şcoala are puţine şanse de a schimba mentalitatea elevilor în condiţiile în care toate celelalte surse de informare spun contrariul. Copiii sunt în şcoală şase sau şapte ore pe zi. În rest sunt acasă, pe stradă, se uită la televizor. Tot ce învaţă în şcoală – cum să vorbească, cum să se poarte – este contrazis de ce văd în rest.
Agresiunile întâlnite în şcoală sunt injuriile, jignirile, îmbrâncelile, intimidările, vulgarităţile. Conflictele au de cele mai multe ori o justificare minoră, însă pot culmina cu agresiuni fizice.
Este necesară prezenţa în fiecare şcoală a unui psiholog care să consilieze elevii şi să colaboreze cu profesorii, dar se face simţită şi necesitatea implicarii părinţilor, cei care, de multe ori nu participa suficient la educatia copiilor lor...
Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Aratati-mi si mie scoala aia, din Romania, in care, pe parcursul unei zile intregi, nu are loc niciun fenomen de violenta scolara, nicio injuratura, nicio imbranceala, nimic. E atata violenta in scolile din Romania, in societate, in general, incat obrazniciile de tot felul, injuriile, imbrancelile etc. nici nu mai sunt percepute ca manifestari violente. Asta e adevarata problema. Pentru cei mai multi dintre noi, violenta e sinonima cu lovirea sau/si ranirea, batjocura, umilirea, poreclirea, injuria sunt un fel de "buna ziua" ... sunt si multi profesori pentru care asemenea fapte nu au nimic blamabil.
RăspundețiȘtergere