Elevii vor fi împărţiţi, încă de la începutul şcolii, în trei categorii: cu rezultate slabe, medii şi foarte bune. Evaluarea ar începe din clasa întîi, iar dacă un elev mai slab ar primi o notă de 10 asta ar ridica un semn de întrebare, iar directorul şcolii ar putea lua măsuri.
„Ne propunem clar ca obiectiv pentru 2011-2012, eliminarea supraevaluării la clasă. Nu putem să ne ascundem după deget şi să spunem că elevii primesc note mari în cursul anului şi abia la examen se află pentru prima dată în faţa unei evaluări standardizate care îi aduce mai aproape de adevăr. De aceea, comisiile metodice vor elabora pe şcoală cîte un test iniţial, pornind de la programa existentă. Testul iniţial se va aplica pe clase, pentru clasa I, a II-a, a IV-a, pentru română, matematică şi aşa mai departe. Rezultatele vor fi analizate la nivelul şcolii. Adică va fi o medie pe şcoală, iar clasele vor fi încadrate, în funcţie de rezultate, la categoria sub media de şcoală, la nivelul mediei sau peste această medie“, a explicat secretarul de stat pentru învăţămîntul preuniversitar, Oana Badea. Ea a mai spus că scopul evaluării este stabilirea nivelului de pregătire al elevilor în contextul şcolii din care fac parte. „Fişa postului fiecărui cadru didactic va fi determinată de această structură a clasei lor. Dascălul nu este vinovat pentru că primeşte o clasă sub medie spre exemplu, dar el trebuie să muncească. Performanţa lui poate fi de tip olimpiadă, dar avem peste o sută de olimpici internaţionali şi trei milioane de elevi despre care trebuie să vorbim în alţi termeni. Sîntem preocupaţi de progresul şcolarilor pentru clasele sub medie şi la medie, întrucît acolo vorbim de zona mediocrităţtii, acolo trebuie să vedem ce se întîmplă cu fiecare copil şi să recunosc şi să răsplătesc efortul dascălilor de la acele clase, pentru că vorbim de învăţămînt de masă“, a mai susţinut secretarul de stat.
Sistemul despre care vorbeşte secretarul de stat impune o clasificare strictă a claselor şi chiar o omogenizare a acestora, Oana Badea precizînd că MECTS nu este interesat de o ierarhie la nivel naţional sau la nivelul unui oraş, ci pur şi simplu de stabilirea nivelului de pregătirea al elevilor în contextul şcolii din care fac parte. „După ce am această clasificare voi stabili ce trebuie să facă fiecare dascăl la clasa lui. Cu o clasă pe medie am un anumit parcurs. Dacă ai o clasă sub medie adaptezi ritmul de muncă al profesorului, iar dacă eşti peste medie, este vorba despre performanţă, chiar olimpiadă. Nu mă interesează performanţa de tip olimpiadă la clasa sub medie, spre exemplu“, a susţinut secretarul de stat. O dată stabilit nivelul fiecărei clase dintr-o şcoală, cu rezultate slabe, sub medie, cu rezultate medii şi peste medie, directorul poate „intra în alertă" cînd va sesiza note foarte mari la clase sub media pe şcoală. „Asta înseamă eliminarea supraevalării. La clasa sub medie nu pot să am note de zece. Nu pot să am pentru că reperul esenţial este programa şcolară. Directorul va fi în stare de alertă dacă va sesiza la clasa sub medie note foarte mari sau calificative care nu au voie să fie“, a adăugat Oana Badea.
Ca o parere personala, clasele de liceu sunt omogenizate inca de la admitere.Se stie faptul ca la liceele foarte bune, media de intrare este in jur de 9.50 si nu vad ce omogenizare mai buna ar putea sa faca ministerul pentru acesti elevi.La fel se intampla si la clasele cu profil tehnic, acolo unde prima medie de intrare este in jur de 7 si iar ultima medie este in jur de 5.
Pe mine m-a surpins insa un alt aspect.Se spune in declaratia de mai sus ca daca un elev dintr-o clasa evaluata sub medie primeste o nota mare directorul ar trebui sa se sesizeze.Daca vreti o explicatie a cuvantului "discriminare" recititi declaratia de mai sus.Din cate stiu eu, in sistemul romanesc de evaluare, notele sunt intre 1 si 10.Fiecare elev, indiferent de clasa din care face parte, are dreptul sa primeasca fiecare dintre aceste note.Nu cred ca este normal ca un elev dintr-o clasa mai slaba sa stie din start ca el nu poate sa primeasca o nota mare.Unde este egalitatea elevilor? Unde vrem sa se ajunga cu acest sistem de notare? Sa presupunem ca unul dintre elevii dintr-o clasa considerata slaba nu are nici o aptitudine la matematica, romana, istorie sau geografie dar ca in trecut a locuit cativa ani intr-o tara anglofona si ca stapaneste perfect limba engleza.Ce ar trebui sa faca profesorul de engleza? Sa ii dea cinci pentru a nu avea probleme cu directorul sau sa ii dea zecele pe care il merita?
Haideti sa nu impartim scoala romaneasca in "elevi albi si elevi negrii", haideti sa nu introducem "apartheidul" in sistemul nostru de educatie...
Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4
joi, 28 iulie 2011
Elevii vor fi impartiti in 3 categorii...Se doreste introducerea "apartheidului" in sistemul nostru de educatie ?
Etichete:
apartheidul,
categorii elevi,
Ministerul Educatiei
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu