Vineri, 9 martie Ministerul Educatiei a publicat pe site-ul www.edu.ro metodologia si lista unitatilor de invatamant unde vor avea loc evaluarile. Perioada de desfasurare a acestora va fi intre 9 si 23 mai si vor fi organizate in sistem pilot (doar in anumite scoli). Esantionul a fost realizat de Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE) astfel incat evaluarea sa fie aplicata in unitati scolare distincte, a precizat MECTS intr-un comunicat de presa.
La clasa a II-a testarea cuprinde 2 probe: scris-citit si matematica. In urma evaluarii se vor realiza planuri individualizate de invatare, daca este cazul. Planurile de invatare vor fi comunicate parintilor sau tutorilor legali si vor constitui parti din portofoliul elevului.
Testele de evaluare vor respecta unele criterii precum: concordanta cu programa, formulare clara, nivelul de dificultate mediu. Vor fi impartite in doua secvente de evaluare, iar durata maxima cumulata va fi de 50 de minute.
La clasa a IV-a evaluarea se va elabora standardizat pe un esantion de elevi atat in sistemul de invatamant de stat, cat si privat. Elevii vor fi testati la limba romana, limba materna (in cazul minoritatilor) si matematica.
Rezultatele vor fi colectate intr-o baza de date la nivel de sistem, fara a se constitui intr-un criteriu de ierarhizare pentru scolile implicate.
Evaluarea nu se finalizeaza prin nota sau calificativ, ci pe competente fundamentale contribuind la realizarea unei situatii la nivel national.
Pentru clasa a IV-a timpul de rezolvare acordat testarii este de 80 de minute impartit in doua secvente de cate 40 de minute fiecare, cu o pauza de 10 minute.
Bineinteles, procedura de elaborare si desfasurare a acestei examinari se aliniaza evaluarilor internationale pentru elevii de 10-12 ani. O scurta intrebare, retorica desigur, pe cand alinierea salariala la politica internationala??? Aaaa... stiu pe cand vom avea o economie reala, bazata pe o productie reala, pentru ca acum „economia duduie” a gol!
La finalul clasei a VI-a evaluarea elevilor urmareste optimizarea, elaborarea planurilor individualizate de invatare si preorientarea scolara catre un anumit tip de liceu. Testarea va fi alcatuita din doua sectiuni ce le vor corespunde probe transdisciplinare din limba si comunicare, matematica si stiinte.
De anul urmator vor participa la evaluarile nationale toti elevii claselor a II-a si a VI-a. La clasa a IV-a evaluarea se va desfasura doar pe un esantion. Examinarile se vor sustine in luna mai.
Dragi parinti, inarmati-va cu multa rabdare, vointa si toleranta, va asteapta vremuri tot mai grele! Se pare ca ministeriabilii nostri au mai gandit ceva pentru noi. De la evaluarile si examinarile prescolarilor pentru inscrierea la clasa 0/I au trecut la evaluarea celor de la clasa a II-a. Nu se deprind bine bietii copii cu buchiile abecedarului si cu bilutele abacului ca deja le sunt testate competentele. Hai sa fim seriosi!!!
Pe cei care termina clasa a VI-a dupa testare ii putem orienta profesional. Fetitele cu siguranta si-au depus intr-un colt de muzeu papusile, iar baietii masinutele si sunt gata sa-si ia viata in piept. Se pregatesc pentru meseria pe care o vor practica in viitor.
Dar situatia scolara de la sfarsitul anului oare mai releva ceva sau devine inutila?
Eu cred ca aceste masuri vin sa accentueze greul vietii parintilor si al profesorilor. Parintii se vor preocupa de pregatiri suplimentare pentru copii si atentii pentru profesori, iar dascalii pentru maldare de dosare si portofolii, iar actul educational se va pierde din ce in ce mai tare printre aceste preocupari...
Profesor Roxana Cercel
OCD-PNL4
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu