La
proba E a) şi E c) au participat mai puţini elevi la a doua simulare decât la
prima, cu excepţia probei de istorie unde s-a dublat numărul de participanţi la
a doua simulare faţă de prima simulare.
La toate cele trei discipline,
numărul elevilor cu note mai mari sau egale cu 5 a crescut, însă semnificativă
este creşterea la disciplina matematică (2866 de elevi) la istorie creşterea
fiind relativă datorită faptului că numărul de candidaţi s-a dublat, însă
numărul de promovaţi a fost cu 10% mai mare.
La proba
de limba şi literatură română numărul de candidaţi cu note în intervalul 5-5,99
a scăzut, la matematică şi istorie a crescut. La istorie creşterea poate fi
asociată cu creşterea numărului de participanţi, iar la matematică cu faptul că
mulţi aflaţi în această situaţie, la prima simulare au obţinut notă sub 5.
A
crescut numărul elevilor cu note cuprinse în intervalul 9-9,99 cu o creştere
semnificativă la disciplina matematică, la istorie, deşi numărul de candidaţi
s-a dublat, numărul de note în acest interval a scăzut.
A
crescut numărul elevilor cu note de 10 la proba matematică (de aproximativ 3
ori mai multe note decât la prima simulare), la limba română şi la istorie
numărul a scăzut, semnificativ la limba română.
A
scăzut procentul de note de 5 şi peste 5 la a doua simulare la proba de istorie
cu peste 25 de procente şi s-a înregistrat o creştere cu aproximativ 6 procente
la limba şi literatura română cu 6%, şi s-a dublat procentul de note de 5 şi
peste 5 la disciplina matematică.
La
proba E d), proba la alegere din cadrul examenului de Bacalaureat nu s-a putut
realiza o analiză comparativă faţă de prima simulare, însă din rezultatele
obţinute se poate constata că elevii şi-au clarificat opţiunea pentru proba la
alegere cu puţin timp înaintea perioadei simulărilor.
Au
rămas ca opţiuni majore biologia (pentru real, teoretic şi tehnologic),
respectiv geografia (tehnologic, servicii, resurse şi uman), cu un rezultat
foarte slab (ca probă la alegere) la disciplina biologie.
Postat
de: Prof. Roxana CERCEL
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu