Miercuri, 15 mai, 2500 de elevi din 136 de unităţi de învăţământ, atât din mediul rural, cât şi din mediul urban, au participat la Evaluarea naţională pentru clasa a IV-a. În acest an şcolar, evaluarea s-a realizat sub forma unei pilotări.
Elevilor li s-au testat competenţele de înţelegere a textului scris şi competenţele la matematică. Fiecare dintre participanţi a primit o broşură de test, care conţinea două secvenţe de evaluare: una pentru limba română/limba maternă şi cealaltă pentru matematică. Durata cumulată a testării a fost de 120 de minute, cu o pauză de 10 minute între cele două secvenţe de evaluare.
Testele au fost realizate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), pe baza programelor şcolare în vigoare şi conţin sarcini de lucru şi stimuli vizuali adecvaţi vârstei elevilor.
Scopul pilotării este acela de a verifica procedurile de administrare, structura testelor şi a caietelor cadrului didactic, de a identifica punctele tari şi punctele slabe ale procesului de evaluare, în vederea generalizării.
CNEE intenţionează să extindă programul evaluărilor naţionale la nivelul întregii ţări, pentru a putea monitoriza, în mod eficient, standardele curriculare şi pentru a informa în mod sistematic atât factorii de decizie, cât şi profesioniştii din domeniu cu privire la evoluţia acestora.
Postat de: Prof. Roxana CERCEL
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu