În judeţul Timiş, s-a lansat de curând un concept nou „Şcoala Părinţilor.”
Programul rulează în două şcoli. Oamenii află de la experţi cum să câştige
încrederea copiilor, cum arată o alimentaţie echilibrată sau cât de mult se
cuvine să intervină în alegerea viitoarei cariere.
Personal, demersul mi se pare apreciabil. Uneori şi părinţii trebuie să
primească un sprijin specializat în susţinerea şi formarea propriilor copii.
Dacă în prima parte a activităţii şcolare a copilului părintele este foarte
implicat şi preocupat, când ajunge la liceu şi riscul de a manifesta preopări
colaterale este mai mare, părinţii îşi cam neglijează rolul sau efectiv nu mai
deţin controlul asupra copilului lor. Adesea la liceu elevii cer o libertate
mai mare, pe care o şi primesc. Părinţii îi supraveghează mai puţin, iar
copilul eliberat de sub lupa atentă a părintelui cade uşor în ispitele societăţii
actuale. În alte situaţii, părinţii acoperă nemotivat absenţele şi indisciplina
copilului şi nu colaborează cu profesorii şi cu şcoala pentru a îndrepta
comportamentul nepotrivit al copilului, fapt ce influenţează negativ
dezvoltarea elevului.
De aceea, consider că un asemenea proiect al asociaţiilor de părinţi este
salutar şi vine în sprijinul şcolii şi al dascălilor pentru reuşita demersului
educaţional şi în definitv, pentru buna formare a copiilor.
Profesor: Roxana CERCEL
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu