"Nu avem nevoie de măsuri punitive. Deja facem o analiză în sistem pentru a descoperi tarele pe care mai toţi le ştim, dar acum le vedem cuantificabil. Trebuie să avem o evaluare foarte exactă. Acum când bacalaureatul a fost organizat corect punem întrebări pe care nu ni le-am pus ", a declarat, marţi, agenţiei MEDIAFAX, ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Daniel Funeriu.
El a mai spus că situaţia trebuie privită în ansambu şi nu ca un caz izolat.
"Trebuie să revedem modul de evaluare al profesorilor, al elevilor şi chiar al şcolii.Realitatea sistemului ne obligă să avem noi abordări. Noua lege nu are măsuri punitive, ci de sprijin. Atunci când ai o selecţie bună a cadrelor didactice şi o formare corectă a acestora, când există recompensă, iar curricula este bine structurată, când orientarea şcolară a elevilor este corectă şi nu forţată, abia atunci putem cere socoteală pentru rezultatele foarte slabe", a explicat ministrul.
El a mai spus că toate aceste aspecte sunt reglementate în noua lege pe care opoziţia a blocat-o.
Mai mult, Ministrul Educaţiei a explicat că nu poate lua nici o măsură "pe picior" sau brusc în cazul liceelor fără niciun promovat.
"Este nevoie de analize corelate la nivelul întregului sistem. Aşteptăm rezultatul analizelor şi apoi vom putea studia cauzele care au produs astfel de situaţii în care niciun elev dintr-o şcoală nu a promovat sau doar doi- trei au peste şase", a conchis Funeriu.
La Grupul Şcolar din Ştefăneşti (Argeş) doar un singur candidat, din 115, a promovat examenul. De asemenea, la şase grupuri şcolare tehnice sau agricole promovabilitatea a fost sub 10 la sută.
La un grup şcolar de arte şi meserii din Prahova nici unul dintre elevii care au dat examenul nu a promovat.
Niciunul dintre cei 92 de elevi înscrişi la bacalaureat la Grupul Şcolar Industrial Timpuri Noi, din sectorul 3, nu a reuşit să promoveze examenul.
Niciun elev de la Grupul Şcolar Agricol din Smeeni, judeţul Buzău, nu a reuşit să promoveze examenul de bacalaureat, înainte de depunerea contestaţiilor.Elevii respectivi au susţinut bacalaureatul în centrul de examen amenajat la Colegiul Tehnic din Buzău şi niciunul dintre cei 69 nu au reuşit să obţină media 6.00.
Promovabilitatea la bacaluareat, înainte de contestaţii, este de 67,4%, cu 12,5% mai puţin decât anul trecut, iar rezultatele reflectă, "în sfârşit", toleranţă zero faţă de fraudă şi realitatea din sistem, a anunţat luni, ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu.
În topul judeţelor cu cele mai bune medii sunt Suceava, Caraş-Severin cu aproximativ 87% grad de promovabilitate, Arad, Bihor, Hunedoara cu peste 85%, cele mai slabe rezultate fiind înregistrate în Ialomiţa, Călăraşi, Dâmboviţa şi Braşov, cu între 45 şi 55%.
În Capitală, trei licee au avut promovabilitatea de 100%- colegiile „Gheorghe Lazăr", „Mihai Viteazul", şi „Gheorghe Şincai".
Situatia este foarte trista pentru liceele la care mult prea putini elevi au reusit sa promoveze examenul de bacalaureat.Este adevarat si faptul ca inca din start, repectiv din clasa a IX-a elevii se triaza si, cei mai buni ajung sa invete la liceele cele mai bune.In felul acesta, pentru grupurile scolare nu raman decat elevii care in gimnaziu nu au stralucit.Cu acestia trebuie sa lucreze profesorii de aici, cu acest tip de elevi vor da grupurile scolare respective examenul de bacalaureat.Nu stiu in ce masura, aceste rezultate la bacalaureat de la liceele tehnice reprezinta vina profesorilor de aici.
Trebuie sa recunoastem ca acesta este "materialul" care trebuie modelat.Si chiar nu este usor de lucrat cu acesti copii.Pentru ca, in timp ce la marile colegii, elevii de acolo se stimuleaza unul pe celalalt pentru a invata, la grupurile scolare lucrurile stau in alt fel.Trebuie sa recunoastem ca nivelul de inteligenta al unui elev nu este dat, in mod neaparat de catre scoala.Familia are un rol foarte important in formarea acestuia.Vreau sa va spun ca am intalnit cazuri de elevi care doreau sa vina la scoala dar ca parintii lor nu erau de acord, justificand acest lucru prin faptul ca, daca ei nu au terminat o scoala nu este necesar ca, copilul lor sa termine un liceu.Este adevarat ca, la inceput, o situatie de acest gen este "socanta".Se stie ca fiecare parinte isi doreste tot ce este mai bun pentru copilul sau.Dar, iata ca acest lucru nu este valabil in fiecare familie.
Ca o concluzie...Este foarte trist ca multi elevi nu au promovat examenul de bacalaureat.Poate ca aceasta este "fata adevarata " a acestei generatii, poate ca ei nu au fost pregatiti cum ar fi trebuit, poate ca pe multi dintre ei nici nu i-a interesat acest examen.Cu siguranta ca aceste rezultate slabe la examenul de bacalaureat, reprezinta o lectie "usturatoare" pentru noi toti...elevi, parinti si profesori.
Si este foarte clar ca examenul de anul viitor trebuie pregatit cu mai multa responsabilitate.
De catre toti cei implicati...Chiar avem nevoie de o "noua generatie" mai performanta...
Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu