Activitatea desfăşurată în timpul inspecţiei a constat în: asistenţe la
orele de curs, completarea fişei de observare a lecţiei, acordarea
calificativului cadrelor didactice asistate la clasă, discuţii cu cadrele
didactice, elevii/preşcolarii, după caz, conducerea unităţii de învăţământ,
verificarea documentelor adiacente procesului educativ desfăşurat în cadrul
disciplinei.
În urma activităţii de inspecţie şcolară tematică la capitolul PUNCTE TARI
printre altele, s-au constat următoarele: au fost elaborate documentele de
proiectare curriculară în concordanţă cu reglementările în vigoare, marea
majoritate a cadrelor didactice sunt calificate, există profesori mentori,
oferta CDŞ este variată, sunt efectuate activităţi metodice de perfecţionare pe
problematica evaluării curente, predictive, de progres şi finală, folosirea
sistemelor informatice moderne, AEL în procesul instructiv-educativ,
parteneriate educaţionale interne şi externe.
De asemenea, inspectorii au constatat şi o serie de PUNCTE SLABE în
activitatea de inspecţie realizată în şcoli. Dintre acestea reţinem că s-au
consemnat greşeli ştiinţifice ale cadrelor didactice (exprimări
deficitare/erori de exprimare la cadrele didactice specialitatea limbi
moderne), utilizarea de strategii didactice preponderent tradiţionale,
centrarea activităţii didactice, în continuare, mai mult pe profesor decît pe
elev, planificări calendaristice incomplete la anumite capitole, portofolii ale
cadrelor didactice care nu respectă prevederile legale în vigoare, lipsa unor
proiectări didactice clare şi coerente, stil didactic excesiv-permisiv,
demersul didactic nu se bazează pe competenţe de atins, dozarea timpului pentru
activităţile didactice propuse este necorespunzătoare, nu se face predare
diferenţiată în mod constant prin sarcini de lucru diferite în funcţie de
nivelul de cunoaştere al clasei, cadre didactice care îşi consideră pregătirea
profesională încheiată şi nu acceptă consilierea inspectorului, management
deficitar al clasei, accent sporit pe partea teoretică în demersul didactic şi
mai puţin pe cea aplicativă, dotarea cabinetelor de specialitate cu material
didactic insuficient sau depăşit, prezenţa elevilor la orele asistate a fost,
deseori, slabă.
Cu speranţa că se vor lua măsurile corespunzătoare pentru remedierea
deficienţelor, urăm tuturor celor cu numele de Mihail şi Gavriil în această zi
de sărbătoare creştină un călduros LA MULŢI ANI!!!
Profesor: Roxana CERCEL
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu