joi, 8 martie 2012

Obligativitatea uniformelor scolare a fost respinsa de catre Comisia de Invatamant din Senat...

Senatorii din Comisia de Invăţământ au dat, marţi, raport negativ propunerii legislative privind introducerea ţinutei şcolare obligatorii în învăţământul general obligatoriu, liceal şi profesional de stat şi particular.

Senatul este prima Cameră sesizată în cazul acestui proiect de lege ordinară.

Argumentul principal adus in sprijinul legii a fost acela ca purtatul uniformei „modeleaza” comportamentul copiilor in spiritul respectarii unor norme sociale inca din scoala generala.

Un alt avantaj al purtarii uniformei ar fi securitatea copiilor, in sensul ca aceasta reprezinta un semn distinctiv al elevilor unitatii de invatamant astfel impidicandu-se patrunderea unor „intrusi”.

Argumentele contra au facut referire la lipsa fondurilor pentru uniforme si la faptul ca prin aceasta lege se centralizeaza deciziile, ceea ce contravine principiilor noii legi a educatiei.

De asemenea, s-a invocat situatia din mediul rural despre care membrii Comisiei au considerat ca legea ar putea crea „mai multe probleme decat ne gandim noi acum” pentru familiile sarace cu mai multi copii. Iar pentru modelarea comportamentului elevilor nu este suficienta introducerea obligatorie a uniformelor, au fost de parere membrii Comisiei care au votat impotriva legii.

Propunerea legislativa a fost sustinuta de peste 70 de deputati ai Puterii. Potrivit acestei propuneri, uniformele ar trebui introduse obligatoriu in invatamantul primar, gimnazial, liceal, profesional de stat si particular, modelul uniformei fiind ales la nivelul fiecarei unitati scolare.

Sunt de acord ca purtatul uniformei ii poate modela pe elevi, dar aceasta poate la nivelul claselor primar, pentru ca la liceu este destul de dificil. Perioada adolescentei contravine cumva normelor de conduita vestimentara impuse de scoala. Domnisoarele cauta sa fie cat mai cochete, cat mai moderne si apreciate de colegii lor, iar tinerii liceeni isi exprima personalitatea de foarte multe ori prin tinute desuchiate, cercei in urechi, plete si alte semne distinctive, refuzand sa poarte tinute care ii „aliniaza” intr-un colectiv.

De fapt, impunerea uniformei in mediul liceal este o noua sarcina pentru profesor. Dupa ce a fost ales modelul, acesta trebuie sa masoare, sa comande, sa probeze, sa distribuie elevului uniforma si apoi tot el sa verifice la fiecare ora de curs prezenta elevului, dar si a uniformei. Toate aceste atributii cresteaza din actul pedagogic. Asa ca in afara de faptul ca uniforma scolara reprezinta un semn distinctiv al unitatii de invatamant, ea mai mult incurca decat descurca.

Profesor Roxana Cercel

OCD-PNL4

3 comentarii:

  1. "Cinci percheziţii se desfăşoară miercuri dimineaţă în Capitală, în urma depistării unui caz de evaziune fiscală la o fabrică de confecţii, prejudiciul depăşind 700.000 de lei, au declarat, pentru NewsIn, oficiali ai Poliţiei Capitalei. Potrivit sursei citate, sunt vizate atât rudele, cât şi patronii fabricii de confecţii. Fabrica ar fi confecţionat uniforme şcolare pentru elevi, pe care le-ar fi vândut, potrivit poliţiştilor, pe baza unor contracte cu unităţile de învăţământ, fără, însă, ca tranzacţia să fie înregistrată în evidenţele contabile." 29 febr. 2012


    Cine au fost partasi la profit pana acum?

    RăspundețiȘtergere
  2. Cinci percheziţii se desfăşoară miercuri dimineaţă în Capitală, în urma depistării unui caz de evaziune fiscală la o fabrică de confecţii, prejudiciul depăşind 700.000 de lei, au declarat, pentru NewsIn, oficiali ai Poliţiei Capitalei. Potrivit sursei citate, sunt vizate atât rudele, cât şi patronii fabricii de confecţii. Fabrica ar fi confecţionat uniforme şcolare pentru elevi, pe care le-ar fi vândut, potrivit poliţiştilor, pe baza unor contracte cu unităţile de învăţământ, fără, însă, ca tranzacţia să fie înregistrată în evidenţele contabile." 29 febr 2012

    RăspundețiȘtergere
  3. Sper sa nu mai aud de acest subiect! mai bine s-ar discuta de simplificarea programei scolare. Copiii trec prea repede la o lectie noua, fara sa o aprofundeze, fara sa retina, fara sa inteleaga, fara sa faca mai multe exercitii si proiecte. Prea multe notiuni, cu o rapiditate prea mare sunt prezentate copiilor!!

    RăspundețiȘtergere