luni, 4 iunie 2012

BACALAUREAT 2013 – Ministrul Liviu Marian Pop anunţă o schimbare radicală...

Sesiunea examenului de bacalaureat în această formulă se va încheia în acest an, a declarat sâmbătă ministrul interimar al educaţiei Liviu Marian Pop. De asemenea, demnitarul a mai spus că propunerea sindicatelor privind introducerea bacalaureatului diferenţiat din 2013 este binevenită, deoarece forma actuală a acestui examen nu mai este adaptată situaţiei din sistemul de învăţământ.

Liviu Pop a subliniat că propunerea de introducere a bacalaureatului diferenţiat din 2013, şi nu din 2016, aşa cum prevede Legea educaţiei naţionale, este discutată la nivelul ministerului, urmând să aibă loc şi "dezbateri serioase cu elevii" pe acest subiect.

Ministrul a mai spus, la România TV, că nu se aşteaptă ca la bacalaureatul de anul acesta să fie rezultate mai bune decât anul trecut, în condiţiile în care, consideră el, examenul nu este adaptat "cu ceea ce învaţă elevii la clase". "Mi-aş dori să nu mai asistăm la ce a fost anul trecut", a adăugat Pop, cu referire la promovabilitatea scăzută de la bacalureatul din 2011.

Federaţiile sindicale din învăţământul preuniversitar au cerut USL, printr-o scrisoare deschisă adresată sâmbătă, modificarea sistemului de organizare a examenului de bacalaureat, astfel încât acesta să includă, din 2013, și probe scrise diferenţiate, în funcție de profil și filieră, pentru a nu se repeta "rezultatele dezastruoase" de anul trecut.

"Reglementarea vine în întâmpinarea dorințelor elevilor, ale părinților acestora și ale cadrelor didactice, care au militat pentru susținerea examenului de bacalaureat la disciplinele pentru care elevii au optat în cursul învățământului liceal, iar nu la obiecte pe care nu au fost interesați să le studieze și nici nu aveau cum, având în vedere profilul unității de învățământ", s-a arătat într-o scrisoare deschisă adresată USL şi preşedinţilor PSD şi PNL, Victor Ponta şi Crin Antonescu, de liderii Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), Federaţiei "Spiru Haret" şi Federaţiei Educaţiei Naţionale (FEN).

Conform Legii Educaţiei Naţionale, bacalaureatul diferenţiat ar urma să fie introdus din 2016, respectiv începând cu generaţia de elevi care începe clasa a IX-a în anul şcolar 2012-2013.

Sindicaliştii cer modificarea/completarea actului normativ, prin ordonanță de urgență, astfel încât bacalaureatul diferenţiat să fie introdus din 2013.

"Pentru anul acesta, nu mai poate fi operată modificarea, pentru că nu poţi schimba regulile în timpul jocului. Sperăm, însă, că va fi făcută pentru a intra în vigoare de anul viitor, pentru ca tuturor candidaţilor de la bacalaureat să li se acorde şanse egale. Modificarea trebuia operată din timp, dar cu Funeriu nu s-a putut discuta. În mandatul lui, a fost un monolog", a declarat, preşedintele FEN, Constantin Ciosu.

Astfel conform Legii Educaţiei Naţionale cele două probe scrise ce se vor susţine la examenul de bacalaureat ar trebui să fie diferenţiate în funcţie de profil şi filieră.

În consecinţă, pentru profilul real din filiera teoretică, acestea sunt matematică şi probă transdisciplinară din ştiinţe (fizică, chimie, biologie). Pentru profilul umanist din filiera teoretică ar urma să dea o probă la o limbă de circulaţie internaţională şi o probă transdisciplinară din geografie, istorie, ştiinţe socioumane. Pentru filiera tehnologică, vor fi o probă scrisă disciplinară specifică profilului şi una transdisciplinară specifică domeniului de pregătire, iar pentru filiera vocaţională - o probă practică sau scrisă, după caz, specifică profilului ori specializării şi o probă transdisciplinară specifică profilului sau specializării.

Eu îmi doresc ca această schimbare în ceea ce priveşte examenul de bacalaureat să vină atât în sprijinul elevilor, cât şi al profesorilor. Bacalaureatul este un examen de final şi mi se pare aberant să anulezi tot ceea ce au lucrat vreme de 4 ani profesori şi elevi laolaltă! E clar că e un dezechilibru între solicitări şi aşteptări. E bine ca subiectele să fie diferenţiate şi elaborate pe ceea ce s-a lucrat la clasă.

Roxana Cercel

OCD-PNL4

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu