vineri, 21 mai 2010

FMI a refuzat initial sa scada salariile bugetarilor...

Joi seara, pe canalul France 2, şeful FMI Dominique Strauss-Kahn a spus că Fondul Monetar Internaţional a refuzat iniţial ca Guvernul României să scadă salariile bugetarilor cu 25%. În schimb, FMI a cerut Guvernului român sa creasca impozitele pentru cei bogaţi, dar Guvernul României nu a fost de acord, a declarat Strauss-Kahn la televiziunea franceză.
"România este într-o situaţie mai dificilă decât credeam şi decât o crede şi ea. I-am spus: în aceste condiţii, vom accepta ca deficitul bugetar pe care l-am convenit să fie puţin mai mare pentru că în felul acesta vom susţine creşterea economică. Totuşi, situaţia s-a degradat mai mult decât am crezut. Prin urmare, am cerut noi măsuri. Guvernul României ne-a spus: Vom tăia 25% din salariile funcţionarilor. Noi am spus NU. Dacă vreţi să faceţi economii, măriţi impozitele şi mai ales impozitele pentru cei bogaţi. Guvernul a spus NU, noi suntem cei care decidem. Şi ăsta e adevărul: guvernul decide întotdeauna, nu FMI. Noi spunem doar care e drumul de urmat. Guvernul propune măsurile, guvernul român le-a ales", a dezvăluit Dominique Strauss-Kahn la France 2.
Tot joi, într-o conferinţă de presă, Caroline Atkinson, directorul pentru relaţii externe în cadrul FMI, a mărturisit că FMI nu a insistat asupra tăierii salariilor bugetarilor din România, aceasta fiind decizia Guvernului de la Bucureşti. De asemenea, Atkinson a mai precizat că este important ca cei vulnerabili să fie protejaţi.
Acestea sunt declaratiile.Si nu ale oricui ci ale persoanelor cu cele mai inalte functii de la FMI.Este adevarat ca in tot timpul care trecut de cand au fost anuntate aceste masuri, guvernul nu a spus niciodata clar ca cei de la FMI doresc sau ca nu doresc reducerea salariilor si a pensiilor.Iata ca, din declaratiile de mai sus rezulta in mod cat se poate de clar cine anume a hotarat aceste masuri...guvernul Romaniei.Acum, ca sa fim mai exacti, noi stim bine ca aceste masuri au fost luate nu de catre guvern ci de catre presedentie.Poate ca d-ul Boc in sinea lui are o alta opinie, doar ca atunci cand ai spinarea incovoiata accepti orice.Doar ca in acesta situatie nu prea merge propozitia aceea rostita de noi, in copilarie..."eu sunt mic, nu stiu nimic".Aici este vorba de primul-ministru al Romaniei iar acesta poarta intreaga raspundere pentru masurile cu caracter economic si social pe care le ia guvernul.
Astazi am facut o calatorie in jurul Bucurestiului.La un moment dat, pe un drum de tara din judetul Dambovita am oprit sa iau pe cineva care mergea pe jos, in aceeasi directie de mers.Din vorba in vorba am discutat si despre politica.Era pensionat medical, avea ceva in jur de 4 milioane de lei pe luna si acum era suparat ca va pierde 15 la suta.L-am intrebat "sadic", recunosc, pe cine a votat in toamna...
A raspuns trist ca s-a pacalit si ca acum plateste.Ca sa fiu si mai "sadic" poate ca as fi de acord ca cine s-a bucurat de galetile portocalii de atunci sa plateasca acum.Dar ce vina avem noi, ceilalti? Cealalta jumatate?
Vreau sa va spun ca initial nu mi-a venit sa cred cand am citit declaratiile celor de la FMI.Asa ca le-am mai citit inca odata...si am ramas pe ganduri...
Initial cei de la FMI au cerut doar cresterea impozitelor pentru cei bogati...
Fara micsorari de salarii si pensii.Ca sa fiu mai exact, initial FMI a solicitat, chiar daca indirect, ca aceste masuri de reduceri sa nu-i afecteze pe cei cu salarii mici...pe profesori, pe cei din sanatate, pe functionarii publici.Adica pe cei multi...pe cei care, prin votul lor, aleg presedintele si parlamentarii.
Doar ca, din punctul de vedere al celor de la guvernare noi chiar nu contam acum.Alegerile sunt...undeva departe.Acum nu se doreste impozitarea celor bogati pentru ca acum ei trebuie sa aiba "productivitate maxima".
Ca sa fiu sincer, acest guvern este cinic.Acesta este cuvantul...cinic.
Nu-l intereseaza decat un lucru...Sa profite ca este la putere...
Pentru ei, noi chiar nu contam acum...Asa cum am spus mai sus, alegerile sunt undeva departe...De aceea, ei ar fi in stare sa calce si peste cadavre.Ce o sa urmeze?Imbogatirea lor sau saracirea noastra?

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu