marți, 25 mai 2010

Vreti bani la buget? Opriti achizitiile publice intre prieteni...

Fostul ministru al Justiţiei Monica Macovei se declară dezamăgită de comportamentul colegilor din PDL care au căzut în păcatul clientelismului politic la fel ca şi social-democraţii. Ea şi-a acuzat colegii că fură şi atribuie contracte prietenilor în zona achiziţiilor publice .
"Toţi fură. Eu am văzut, zona achiziţiilor publice este aptă pentru corupţie. Din 2005 o spun. Îmi eşti prieten, îţi dau un contract şi plătim de zece ori, de o sută de ori mai mult faţă de preţul pieţei", a declarat Monica Macovei, luni, în cadrul unei emisiuni la B1 TV.
Monica Macovei a subliniat că a văzut această practică la toate partidele şi că, dacă de la PSD nu aştepta mai mult de la PDL a avut speranţe.
"De la PSD nu am nici o aşteptare. Aşteptarea mea a fost de la PDL. De asta pentru mine e foarte grav ceea ce se întâmplă cu PDL. Constat că procedează absolut la fel ca toţi ceilalţi", a conchis fostul ministru al justiţiei.
Fostul ministru al justitiei are perfecta dreptate.Banii statului nu sunt cheltuiti fara sens pentru salariile profesorilor ci pentru aceste contracte atat de paguboase pentru stat.Stateam saptamana trecuta de vorba cu un fost director de scoala dintr-un anumit secor din Bucuresti.Acesta mi-a spus ca in sectorul respectiv, atunci cand era el director s-au dat in folosinta un numar de 17 gradinite, daca imi amintesc eu bine.Ei bine, cheltuielile totale pentru acele gradinite erau supradimensionate.Un raport de 1 la 10 spunea acesta.Acest lucru vroia sa insemne ca daca o gradinita ar fi costat 1 leu, plata finala pentru ea a fost de 10 lei.Pentru a fi lucrurile mai clare, cu pretul unei singure gradinite, primaria respectiva putea sa faca 10 gradinite.Evident ca toti acesti bani s-au dus, asa cum spune si d-na Macovei mai sus, "la prieteni".Doar ca suma este mult prea mare...Si ce va spun eu aici este doar in domeniul invatamantului.Imaginati-va ce se intampla in domeniul asfaltarilor sau al spatiilor verzi.Acolo unde lucrarile chiar nu pot fi controlate la milimetru.Imi amintesc, tot legat de acest aspect, un alt episod.
Era acum multi ani de zile, nici nu mai stiu cine era la guvernare atunci.La liceul nostru a venit o aprobare pentru un numar de calculatoare.Primaria urma sa le livreze.Atunci cand s-a uitat pe factura, directorul nostru a constatat ca pretul unui calculator era dublu fata de cel al unui calculator identic cumparat de la magazin.Si le-a refuzat...Evident ca aceste calculatoare au ajuns la un alt liceu.Ma intreb ce se intampla daca toti directorii ar fi refuzat...Poate ca astazi nu s-ar fi ajuns aici, din punct de vedere financiar.
Sa presupunem ca noi, profesorii, am fi de acord cu o anumita reducere de salariu, pentru a salva situatia economica de acum.Dar, am fi cel putin naivi sa fim de acord cu aceasta reducere de salariu si, in acelasi timp, toate aceste achizitii publice sa se faca la preturi "umflate".
Cel mai normal lucru acum ar fi ca acest guvern sa trimita Curtea de Conturi acolo unde s-au facut achizitii pe banii statului.Iar unde se va constata ca preturile au fost "umflate" la un mod nesimtit, sa recupereze banii.Nici nu va imaginati ce sume ar intra, in felul acesta in bugetul statului...Doar ca pentru acest lucru chiar trebuie eliminata "clientela politica"...

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu