vineri, 16 septembrie 2011

Modelele testelor de evaluare au fost postate pe net...Predarea efectiva va incepe abia din saptamana a 5-a...

Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului îşi propune să asigure, începând cu anul şcolar 2011-2012, un instrument de diagnoză pentru orientarea acţiunilor ulterioare ale cadrului didactic prin adecvarea la nevoile reale ale beneficiarului direct al sistemului educaţional - elevul. În acest scop, în unităţile din învăţământul preuniversitar se administrează teste de evaluare iniţială. Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare a elaborat modele de teste pentru evaluarea iniţială, însoţite de baremele de evaluare şi de notare, precum şi de precizări referitoare la specificul testelor. Modelele au caracter unitar şi orientativ şi pot fi vazute aici
Cadrele didactice elaborează şi validează, la nivelul colectivului de catedră/comisie metodică, teste de evaluare iniţială având ca reper modelele postate. Pentru disciplinele/ modulele de pregătire profesională la care există continuitate în planul-cadru, evaluarea iniţială se desfăşoară la începutul semestrului întâi, fiind precedată de două săptămâni de recapitulare. În cazul celorlalte discipline, care se află în primul an de studiu pentru elevi, evaluarea iniţială se poate desfăşura imediat după lecţiile introductive. În acest caz, testul iniţial va fi unul preponderent atitudinal, dar va cuprinde şi itemi prin care se evaluează competenţe formate anterior, dar care vor sprijini realizarea obiectivelor/competenţelor prevăzute în programă.
Rezultatele obţinute în urma evaluării nu se trec în catalog, se comunică elevilor şi părinţilor/reprezentantului legal şi nu se fac publice. Prin administrarea evaluării iniţiale la clasele a II-a - a XII-a/a XIII-a se stabileşte un punct de referinţă în vederea comparării cu rezultatele Evaluării Naţionale la clasa a VIII-a şi a examenului de bacalaureat din anul 2012, precum şi cu rezultatele evaluărilor sumative viitoare de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, prevăzute în Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011.

Acesta este comunicatul ministerului cu privire la testele initiale.Din multe puncte de vedere aceste teste pot fi utile atat pentru elev cat si pentru profesori.Doar ca, ca o parere personala, aceste teste nu vor insemna altceva decat dosare in plus in scoala.Cu siguranta ca toate comisiile care vor veni in control vor dori sa vada aceste dosare si sa scrie rapoarte despre ele asa ca directorii de scoala vor considera ca este bine ca acum rezultatele sa fie medii sau bune pentru a putea fi foarte bune in vara, la testarea finala, si sa se poata trage concluzia ca elevii au progresat in acest an scolar.In loc sa se simplifice birocratia din scoli, asa cum prevede Legea Educatiei, iata ca, prin grija ministerului aceasta birocratie se complica.Si cand spun lucrul acesta ma refer la faptul ca dupa sustinerea acestor teste trebuiesc facuti o serie de pasi de catre diriginte, de catre profesori si de catre director incat se lasa impresia ca ponderea acestor teste este mai mare decat a unui examen de la sfarsitul unui ciclu de studii.Ca sa nu mai spun despre faptul ca la sfarsitul semestrului al II-lea aceste evaluari se vor suprapune cu tezele.
Ca sa concluzionam, eu cred ca este anormal ca intr-un semestru si asa foarte scurt, asa cum este semestrul I, in primele 2 saptamani sa se faca recapitulare, in cea de-a 3-a sa se dea aceste teste, in cea de-a 4 saptamana sa se analizeze rezultatele si abia din saptamana a 5-a sa se inceapa a se preda efectiv materia de anul acesta.
Chiar nu inteleg de ce cu doar o saptamana inainte de a se "inventa" aceste teste, pe site-ul ministerului au fost postate planificarile calendaristice, planificari care au o alta structura si in care nu sunt trecute aceste saptamani "pierdute" pentru testele initiale.
Este posibil ca la minister sa "nu stie stanga ce face dreapta" dar este posibil si ca nimeni sa nu aiba curajul sa spuna "imparatul este gol"...

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu