vineri, 2 septembrie 2011

Ministerul pune planificarile calendaristice pe site...Unde sunt insa metodologiile de aplicare a Legii Educatiei?

Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului pune la dipoziţia tuturor cadrelor didactice din România, pentru prima dată, planificările calendaristice.
Acestea sunt disponibile pe site-ul http://www.edu.ro/, la secţiunea învăţământ preuniversitar, începând cu data de 1 septembrie 2011. Planificările sunt avizate de comisiile naţionale de specialitate pe discipline şi reprezintă munca a peste 2.500 de cadre didactice, direct de la catedră, precum şi a aproximativ 120 de inspectori de specialitate din Ministerul Educaţiei şi inspectoratele şcolare.
Secretarul de Stat Oana Badea precizează: „Corelarea acestor instrumente ale muncii didactice cu particularităţile individuale, de grup şi de vârstă ale beneficiarilor direcţi ai educaţiei va aparţine fiecărui dascăl în parte. Substanţa acestei măsuri constă, dincolo de orice analiză, în pasul spre debirocratizarea muncii didactice. În acest fel, economisim timp şi energie în favoarea muncii directe cu elevii noştri, ceea ce reprezintă esenţa muncii oricărui dascăl".
Acesta este comunicatul oficial al ministerului, iar planificarile pot fi descarcate incepand de aseara de pe site.Din multe puncte de vedere acest fapt este unul pozitiv.In felul acesta se asigura unitatea planificarilor calendaristice pentru toti profesorii la aceeasi materie pentru ca
in ultimii ani de zile se ajunsese la planificari kilometrice, cu multe date inutile. Deci nu mai trebuie cautate "modele" pe net, nu mai trebuie "adaptate" diverse planificari in functie de liceu si de profesor.
Doar ca aici se impune o remarca.Prin aceste planificari "impuse" se doreste o hipercentralizare a materiei de liceu intr-o vreme in care actuala Lege a Educatiei prevede altceva.

Art.66 din Legea Educatiei prevede:
(5) Pentru fiecare disciplinã si domeniu de studiu, programa scolarã acoperã 75% din orele de
predare si evaluare, lãsând la dispozitia cadrului didactic 25% din timpul alocat disciplinei/domeniului de studiu respectiv. În functie de caracteristicile elevilor si de strategia scolii din care face parte, profesorul decide dacã procentul de 25% din timpul alocat disciplinei/domeniului de studiu este folosit pentru învãtare remedialã, în cazul copiilor cu probleme speciale, pentru consolidarea cunostintelor sau pentru stimularea elevilor capabili de performante superioare, conform unor planuri individuale de învãtare elaborate pentru fiecare elev.

Asadar, cum poate fi respectat acest articol de lege atata timp cat prin aceste planificari ale ministerului se impune ca materia sa fie parcursa de catre toate scolile in mod unitar?
Sa presupunem ca avem doua clase de elevi,de acelasi profil, una de la un colegiu national si o alta de la un liceu tehnologic.In mod evident ultima medie de admitere la colegiul national a fost peste noua in timp ce la liceul tehnologic a fost in jur de cinci.In timp ce profesorul de la colegiul national va parcurge cu usurinta materia, cel de la liceul tehnologic va trebui sa depuna un efort mai mare cu elevii respectivi.De exemplu, la matematica una este sa le explici unor elevi intrati cu nota noua ce este radicalul si alta este sa le explici acelasi lucru unor elevi care abia au luat un cinci la admitere si care poate ca inca numara pe degete.
Eu raman la parerea mea...Prin Legea Educatiei s-a dorit o descentralizare a scolilor, doar ca, abia dupa ce legea a intrat in vigoare cei de la minister si de la inspectorate au realizat ca "pierd puterea".Asa ca acum tergiverseaza aplicarea acestei legi prin fel si fel de metode.Daca nu era asa acum aveam metodologiile de aplicare pentru Legea Educatiei si puteam sa punem in practica toate articolele din aceasta lege...

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

3 comentarii:

  1. Planificarile sunt doar modele, la cl. I-IV de foarte proasta calitate. Nu inteleg cum au putut fi avizate de comisii ! Cine a facut parte din aceste comisii ? De ce nu si-au scris numele ca sa-i cunoastem si noi pe cei care au facut o munca de foarte proasta calitate, dar vor avea punctaj la gradatiile de merit si, probabil, au primit si bani! Ele trebuiesc personalizate in functie de colectiv, dar este materie multa la istorie, geografie, ed. civica, stiinte - ca atare, nu exista posibilitatea de a avea ore la dispozitia invatatorului si totusi, au trecut in planificare - ore la dispozitia invatatorului (cu siguranta se va face predare pentru a se termina materia de predat din programa scolara)! Nu exista ora de lectura separata (atat de trambitata de Oana Badea) si nici nu poate fi luata 1 ora de la limba romana din cauza ca nu ajunge timpul de predare-invatare, sunt multe texte de studiat si gramatica.
    Unde este planul cadru ?
    La cl. a IV-a nr. minim de ore pe saptamana este de 21 ore, iar LEN spune ca nu trebuie sa fie decat max. 20 ore !
    Am vazut, tot la clasa a IV-a, planificare la istorie pentru 2 ore pe saptamana ! Nu se poate asa ceva ! Materia este pentru 2 ore pe saptamana (conform planului cadru se pot lua 2 ore), dar atunci elevii de clasa a IV ar trebui sa stea la scoala cate 4 zile pe saptamana a cate 5 ore pe zi (dupa planificarile model, se depaseste nr. maxim de ore pe saptamana din actualul plan cadru, care este de 24 ore)! Deci, elevii de cl. a III-a (care au max. 22 ore pe saptamana) si a IV-a stau mai mult la scoala decat cei din clasele V-VIII.
    In concluzie, lipsesc metodologiile - mult mai importante pentru inceputul de an scolar.

    RăspundeţiȘtergere
  2. sunt praf cei din minister...prosti incompetenti si dobitoci...punct

    RăspundeţiȘtergere