luni, 4 octombrie 2010

Ghiveciul lui Funeriu nu tine de foame...

Ministrul Educaţiei a vizitat-o, la spital, pe Cristina Anghel, învăţătoarea din Caracal aflată în greva foamei de 42 de zile, potrivit Realitatea.net.
"Am vorbit o oră şi jumătate cu Funeriu apoi m-a sunat prefectul. Funeriu când m-a văzut a rămas şocat de felul în care arăt. Pur şi simplu, ca om, a fost şocat. La televizor par mult mai grasă, însă în realitate am slăbit foarte mult. M-a rugat să am grijă de mine. Nu a putut să mă roage să întrerup, sunt deja peste 40 de zile şi a promis că va face tot ce depinde de dumnealui în aşa fel încât eu să ies din grevă", a povestit Anghel.
Femeia a mai spus că ministrul nu i-a oferit soluţii. Ministrul Funeriu nu a venit cu mâna goală la femeie la spital: i-a adus o floare în ghiveci. "Femeia este convinsă însă să nu renunţe la grevă. "Nu voi renunţa la greva foamei. Sunt 42 de zile. Nu mai există posibilitate de întoarcere. Ghinionul domnilor este că am un organism extraordinar de rezistent, că am un psihic la forţe maxime. Dacă mă voi simţi foarte rău şi medicul îmi va spune că viaţa şi sănătatea îmi sunt pe muchie de cuţit, probabil că voi accepta perfuziile", a mai spus femeia.
Cristiana Anghel a recurs la această formă de protest după ce salariul i-a fost micşorat cu 25%. Femeia cere aplicarea legii 221/2008, privind mărirea salariilor profesorilor cu 50%.
Este frumos gestul ministrului de a o vizita pe grevista foamei dar "cu o floare nu se face primavara".Daca dorea efectiv sa o ajute si nu sa isi faca imagine pozitiva, actualul ministru ar fi dat dovada, in timp ca este de partea profesorilor.Acest lucru nu s-a intamplat si actualul ministru a fost de acord cu micsorarea salariilor cu 25%, a fost de acord cu reducerea sporurilor si cu reducerea multor posturi din invatamant.Actualul ministru, cel care sustine clasa a IX-a la gimnaziu chipurile pentru a salva invatamantul de la sate, este cel care, de fapt, in aceasta toamna a inchis foarte multe scoli din mediul rural.O situatie care, in contextul saraciei actuale din tara va face ca abandonul elevilor de la tara, sa nu fie dupa opt clase ci dupa mult mai putine.Imi amintesc faptul ca, in vacantele mele scolare, mergand la bunici intr-un sat uitat de lume eram mirat de faptul ca batranii de acolo ori aveau patru clase ori nu aveau nici o clasa terminata.Probabil ca, in timp, datorita acestei guvernari, la sate se va ajunge in aceeasi situatie.Doar ca pare paradoxal ca un ministru care spune ca lupta impotriva abandonului scolar din mediul rural face tot ce poate ca acest abandon scolar sa creasca.
Cat despre gestul ministrului de a o vizita pe grevista foamei, din punctul meu de vedere este tardiv.Doamna invatatoare nu se afla de doua zile in greva foamei ci de 42 de zile...Si daca este asa, in mod clar, si actualul ministru isi are partea sa de vina...

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu