marți, 5 octombrie 2010

Mitingul de astazi...

Aproximativ 5.000 de sindicalişti ai Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ s-au adunat marţi în Piaţa Victoriei pentru a-şi striga nemulţumirile în stradă. Ei au cerut revenirea la un nivel decent al salariilor, finanţarea echitabilă a sistemului de învăţământ public, stoparea desfiinţării abuzive a unor unităţi şcolare şi depolitizarea sistemului de învăţământ.
Mitingul din Piaţa Victoriei s-a terminat la ora 12:30, iar sindicaliştii au plecat în marş, pe Calea Victoriei, spre ministerele Muncii şi Educaţiei, unde au depus liste cu revendicări.
Tot marţi alte două sindicate din Educaţie au protestat în faţa Palatului Cotroceni. Începând cu 12.30, peste 2.500 de sindicalişti, de la Federaţia Spiru Haret şi Federaţia Educaţiei Naţionale, au manifestat în faţa Palatului Cotroceni.
Am fost si eu prezent la mitingul de astazi din Piata Victoriei.A surprins numarul mic al participantilor, eu ma asteptam sa fie in piata in jur de 10000 de profesori.Poate ca vremea nefavorabila a fost de vina, dar eu cred ca, in situatia economica de acum, numarul celor prezenti ar fi trebuit sa fie mult mai mare.Nu stiu de ce, dar tocmai acum, cand era o nevoie mai mare, miscarea sindicala pare ca si-a pierdut suflul.Parerea mea personala este ca aceasta "cadere" a inceput in primavara, atunci cand profesorii din Buzau au fost o luna in greva dar nu au fost sustinuti de catre liderii de sindicat.Imi amintesc ca atunci, dupa o luna de greva, la Buzau s-a deplasat liderul FSLI, multi dintre noi sperand ca acesta va sprijini greva de acolo.Doar ca, in ziua in care aceasta a ajuns la Buzau greva a fost oprita.Iar dascalii buzoieni au ramas cu dezamagirea unui protest inutil de o luna de zile.Cu siguranta ca atunci ceva s-a rupt intre liderii de sindicat si membrii obisnuiti.La urmatoarele mitinguri, atunci cand era nevoie de cat mai multi profesori, acestia nu au mai raspuns "prezent".Si ar mai fi ceva de spus aici, legat de liderii de sindicat.La mitingul de astazi, una dintre revendicari a fost urgentarea adoptarii legii educatiei.Adica exact ce doresc PDL-ul si UDMR-ul...Dumneavoastra mai intelegeti ceva?

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

Un comentariu:

  1. Cristi, m-am bucurat sa-l revad astazi in Piata Revoluţiei pe vechiul meu prieten Nelu Dobre, liderul sindicalistilor de la Buzau.Este unul dintre putinii lideri de sindicat tineri si capabili pe care-i are FSLI. In afara de el, mai sunt doar vreo 4:Liviu Pop, Sorin Dragne, Danut Ienasescu, Adrian Voica.

    RăspundețiȘtergere