miercuri, 10 august 2011

Cursurile pentru seniori sunt o exceptie in Romania...

50 de pensionari din Timişoara deşi au trecut de mult de vremea şcolii, s-au înscris la cursuri de limba engleză.
Bătrânii spun că au nevoie să ştie o limbă străină ca să poată folosi internetul şi să se descurce atunci când vor merge la copiii stabiliţi în străinătate.
Pensionarii, ajutaţi de o profesoară din Ţara Galilor vor învăţa elementele de bază ale limbii engleze. Deşi recunosc că nu e uşor la 60 de ani să înveţi o limbă straină, "elevii" au motive întemeiate să continue.
Aceasta stire a fost prezentata ca ceva inedit de catre agentiile de presa.Doar ca, in strainatate lucrurile nu stau deloc asa, acolo "seniorii" asa cum sunt numiti pensionarii, participand in mod obisnuit la astfel de cursuri.
Imi amintesc cum acum cativa ani de zile, fiind in Belgia,in zona flamanda, am dorit sa ma inscriu la un curs de limba franceza.Cursul costa in jur de 100 de euro, dura un an de zile si avea loc o data pe saptamana, lunea intre orele 13 si 16 daca imi amintesc eu bine.
Nu mica mi-a fost mirarea sa constat ca majoritatea "colegilor" mei erau persoane aflate la varsta pensiei.Am ramas impresionat de seriozitatea acelor persoane in a studia limba franceza si am inteles atunci de ce sistemul educational din Europa de Vest este cu mult inaintea noastra.La noi, dupa terminarea liceului sau a facultatii, cei mai multi dintre noi inceteaza sa mai studieze, iar cititul unei carti reprezinta o adevarata exceptie.
Sa speram ca nu peste multi ani de zile cursurile pentru seniori vor deveni ceva normal si in Romania.Ar fi un semn ca si societatea noastra a evoluat...

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu