duminică, 29 august 2010

O tara fara speranta...

Ieri am fost plecat pentru o zi la munte, la Busteni.Fiind vorba doar de o singura zi am ales sa calatoresc cu trenul.Am considerat ca daca plec cu rapidul de la 8.30 voi avea parte atat de confort cat si de o oarecare viteza de miscare.Fiind sambata stiam ca, daca as fi mers cu masina, intre Sinaia si Busteni se formeaza o coada interminabila de masini si drumul ar fi fost parcurs intr-un timp lung. La inceputul lunii august, am strabatut cu masina distranta intre Sinaia si Busteni intr-o ora si jumatate intr-o zi de pe la mijlocul saptamanii.
Asadar, am urcat in tren cu speranta ca la ora indicata pe bilet voi ajunge in Busteni.Numai ca, intre Ploiesti si Busteni durata calatoriei a fost dubla decat ar fi trebuit sa fie in mod normal.Din cauza unor asa zise lucrari care cu siguranta ca nu se vor termina curand, intre Campina si Busteni trenurile circula pe un singur fir.Din aceasta cauza au loc intarzieri foarte mari, intarzieri care afecteaza, in fond, confortul calatorilor.La intoarcere situatia a fost si mai complicata pentru ca trenul respectiv, ce venea din Ardeal, avea deja o intarziere de 40 de minute la Busteni.Iar pana la Bucuresti intarzierea a ajuns la peste doua ore...
Si poate ca nu as fi scris despre toate acestea daca aceste probleme m-ar fi privit doar pe mine, cel plecat la "relaxare"...Numai ca in trenul de intoarcere erau persoane care doreau sa ajunga in Moldova si care aveau legatura in Ploiesti cu alte trenuri.Si era noapte si, probabil ca persoanele respective au petrecut noaptea respectiva in gara din Ploiesti, culmea fatalitatii, orasul lui Caragiale...
Dupa acest episod am stat si m-am gandit la situatia in care a ajuns acum aceasta tara.
Nu mai exista absolut nici un domeniu in care ceva sa mearga cat de cat onorabil.
Daca luam toate ministerele constatam ca fiecare dintre ele este intr-un faliment total.Agricultura este la pamant, cat vezi cu ochii sunt suprafete agricole lasate in paragina.Sanatatea este cum nu a fost vreodata, cu spitale care explodeaza, cu medici care pleaca, cu medicamente care nu mai sunt...Invatamantul este subfinantat, cu salarii de mizerie si cu investitii inexistente.Turismul este deja "ingropat", desi chiar avem o tara frumoasa din punct de vedere al reliefului.
Despre transporturi am scris si mai sus...In mod practic, daca cineva din Bucuresti vrea sa plece la mare sau la munte cu trenul trebuie sa stie ca il asteapta un drum de cosmar.Ca durata calatoriei va fi dubla fata de cat era pe vremea lui Ceausescu.
In domeniul autostrazilor este de necomentat, nu cred ca eu voi apuca sa circul vreodata in Romania pe o autostrada de la Constanta si pana la Oradea...
Si as putea sa continui acum cu fiecare minister in parte...Fiecare dintre ele nu are decat un rol decorativ fiind practic "cazut" din toate punctele de vedere.
Si ar mai fi ceva de spun aici...Peste toate acestea exista si o lipsa de speranta a oamenilor.Zilele trecute am mers iar in zona Berceni, in campania PNL si am vorbit cu oamenii.Cei mai multi refuza sa mai vorbeasca, iar cei care o fac spun ca le este "sila" de clasa politica.Pare ca nimeni nu mai face o diferentiere intre partide si intre doctrine politice.Cei mai multi dintre cei cu care am discutat spun acelasi lucru..."ca toate partidele sunt la fel".Este foarte greu sa-i mai convingi ca, in tara aceasta, poate sa fie si altfel...Este foarte greu sa le mai redam oamenilor speranta ca o sa fie mai bine...Imi amintesc de efervescenta anilor 2006-2008...Atunci se spunea ca economia "duduie"...Atunci eram "pe val" si eram siguri ca ne indreptam spre civilizatia europeana.Dupa doi ani de PDL situatia s-a schimbat radical.Si nu neaparat din cauza asa zisei "crize".O criza care a disparut acum in Europa.Suntem atat de jos din punct de vedere economic pentru ca "altii" sa se imbogateasca...Cine sunt acesti "altii"? Nu e deloc greu de spus...Cei care sunt ministrii acum...Videanu, Berceanu,Udrea, Blaga...Cei care, de fapt, ne fac sa ne simtim straini in propria noastra tara...

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

Un comentariu:

  1. gabriel teodorescu29 august 2010 la 22:25

    ...domnule profesor,
    eu m-am intors cu masina de la Bucuresti via Cluj-Napoca, prin Brasov, Sibiu, si a trebuit sa mergem pe Valea Prahovei... cosmar nu alta,
    ... Ploiestean si bun cunoscator al zonei, am virat rapid stanga inainte de Predeal si am luat-o spre Rasnov, Fagaras, pe drumuri judetene.
    Zona o stiam inca din facultate foarte pitoreasca,... in acest mod am castigat vreo ora... ajungand rapid la Sibiu.
    Dupa atata drum... ni s-a facut foame si am oprit la fantana lui peste... scuzati expresia... unde asa ceva inca nu am mai patit!
    ...de 4 stele au cei de la Sibiu, date de pe vremea lui alt mare minsitru al turismului Agaton.. parca...
    fara a intra in amanunte... daca am cerut un tacam pt ca din greseala l-am scapat pe jos ni s-a raspuns ca nu ne mai dau altele daca nu comandam ceva...
    veni si seful se tura cred... cu precizari pertinente ... cum ca patronul a hotarat pt ca are costuri mari... cu spalatul vaselor,..., detergent, apa, forta de munca... , nu se poate scoate un tacam din bucatarie fara a plati o nua portie...
    asta e Ro.
    ... culmea absurdului la romani,... va dati seama si acolo opresc zilnic cred ca sute de clienti!

    RăspundețiȘtergere