vineri, 19 noiembrie 2010

Si Gabriel Liiceanu renunta la Basescu...

"Eu am fost de acord cu Băsescu când a condamnat în 2006 comunismul. M-am recunoscut în gestul lui. Atunci Băsescu a devenit preşedintele meu, nu eu am devenit intelectualul lui. Însă când acelaşi om care condamnă comunismul vine şi spune la o emisiune că dacă Ceauşescu ar fi condus România doar 10 ani ar fi fost un preşedinte mare, atunci mă îndepărtez de el, pentru că asta înseamnă că nu ştie ce a condamnat" a declarat Gabriel Liiceanu.
Eu unul ma bucur ca usor, usor toti intelectualii de marca ai Romaniei se departeaza de Traian Basescu.Imi amintesc perioada de inceput a lui Basescu, perioada in care majoritatea intelectualilor il simpatizau.Apoi, datorita comportamentului sau unul cate unul s-au indepartat.Si a ramas tot mai singur...Nu stiu daca ati observat dar si in PDL este aceeasi situatie...Cei care sunt intr-un fel in opozitie in partid sunt tocmai asa-zisii intelectuali ai PDL-ului si ma refer aici in principal la Cristian Preda.Doar ca trebuiesc respectate proportiile intre intelectualii Romaniei asa cum este Gabriel Liiceanu si politrucii intelectuali din PDL, precum Cristian Preda.In timp ce Gabriel Liiceanu este liber sa-l admire sau sa nu-l admire pe Traian Basescu, Cristian Preda este obligat,prin functia pe care o are sa-i "gaseasca scuze" actualului presedinte.
Si poate ca ar fi bine ca, pentru curatenia lor morala, multi dintre cei care sunt acum la putere sau in zona puterii, sa citeasca si sa inteleaga mesajul transmis de catre Gabriel Liiceanu, la sfarsitul anului 1989, in "Apel catre lichele"...

"Nu mai strangeti o vreme, barbateste, mana colegilor vostri si nu-i mai priviti senini in ochi. Lasati sa se intrevada o urma de sfiala in privirea voastra. Fiti o vreme stingheri.Nu mai apareti la televiziune.Nu mai scrieti in ziare.
Nu va mai ridicati glasul decat pentru o scurta cainta, caci altfel il ridicati din nou in miciuna.Lasati cuvintele sa spuna ceea ce spun; nu mai folositi o vreme vorbele "demnitate", "libertate", "constiinta", "dreptate", "popor". Nu asasinati aceste cuvinte.
Renuntati la alibiuri morale spunandu-va ca ati facut neincetat raul ca sa puteti face din cand in cand binele.
Sa nu va fie frica, ci doar, din cand in cand, o lunga si insuportabila rusine. ...Iar daca veti da curs acestei chemari, veti inceta sa fiti lichele si veti primi recunostinta noastra. Va vom iubi."

Cata dreptate avea Liiceanu atunci cand a scris aceste randuri si cat de actuale sunt ele si acum...


Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

Un comentariu:

  1. Cam ce se poate spune despre un presedinte care incet, incet este parasit de elite ?

    RăspundețiȘtergere