luni, 3 ianuarie 2011

Cui foloseste Ministerul Turismului ? ....sau ..."Ce are sula cu prefectura?"

M-am intrebat adeseori la ce foloseste Ministerul Turismului in Romania? In mod normal acest minister ar trebui sa "dinamizeze" turismul din tara respectiva, doar ca la noi pare ca nu se intampla deloc asa.In afara celebrei frunze a Elenei Udrea in anul care a trecut nu s-a auzit deloc de acest minister...Daca ar fi fost ceva original poate ca s-ar fi miscat ceva in acest domeniu, doar ca nu trebuie sa uitam faptul ca inainte sa cada frunza Elenei, fiecare barbat asteapta sa cada frunza Evei, ceea ce este cu totul altceva.Doar ca, incercand sa revin la lucruri serioase, am avut curiozitatea sa citesc CV-ul Elenei Udrea, cea care conduce acum acest minister.Pentru cei interesati sa-l vada, l-am postat aici.
Din rasfoirea acestui CV am inteles de ce turismul romanesc este acum "la pamant".Din cate se poate observa nici una dintre scolile absolvite de catre Elena Udrea nu are legatura cu turismul.
Lasand la o parte faptul ca in CV-ul respectiv nu se specifica ce facultate a absolvit "distinsa" doamna ministru la Universitatea Crestină "Dimitrie Cantemir", din rasfoirea lui observam ca doamna respectiva este "scolita" mai mult in apararea tarii...Tot privind CV-ul Elenei Udrea am inteles si eu semnificatia proverbului romanesc, scuzati expresia ..."Ce are sula cu prefectura?".
In loc sa se promoveze cu adevarat imaginea turismului romanesc in lume pentru a se atrage turisti straini, acest minister pare ca "patineaza" in gol si nu face absolut nimic pentru Romania.Nu trebuie sa uitam faptul ca exista multe tari, mai ales latine, a caror economie creste datorita turismului.Si daca acele tari au un turism foarte dezvoltat al marilor orase, noi avem inca peisaje mirifice in zona de munte, peisaje inca nedescoperite de catre turistul european.Poate ca o sa imi spuneti ca cei din Europa de Vest nu sunt interesati de asa ceva, doar ca eu imi permit sa va contrazic si sa va spun ca tocmai acest lucru cauta turistul european.O zona in care natura a ramas nealterata, o zona in care "natura sa fie la ea acasa".Si, sa fim seriosi, Romania are acest potential, doar ca ministerul de resort nu se pricepe sa-l puna in evidenta.Imi amintesc ca atunci cand locuiam in Belgia eram foarte nedumerit ca in agentiile de turism de acolo, aparea litoralul Bulgariei dar nu exista nici o oferta din Romania.Apoi am avut ocazia sa compar sejururile de pe litoralul bulgaresc cu cele din Romania si am inteles care este diferenta...In iarna aceasta am observat ca vecinii nostri bulgari isi promoveaza cu succes si zona montana.Prin comparatie, la noi, pe Valea Prahovei "este plin" doar de Sarbatori.Am fost la inceputul acestei vacante la Busteni, la un hotel foarte cunoscut, in perioada de pana la Sarbatorile de Craciun.In hotel nu era mai nimeni desi cazarea si masa erau foarte bune, iar afara zapada oferea o atmosfera feerica. Si vazand toate acestea chiar m-am intrebat care este rolul acestui minister al turismului... Ce face el cu adevarat pentru promovarea turismului din Romania in conditiile in care hotelurile si pensiunile apartin domeniului privat? Care este numarul efectiv de turisti straini pe care i-a adus ministerul, prin actiunile sale de promovare, in Romania?
Tare ma tem ca rolul acestui minister este egal cu zero...Si ca platim o "taxa" mult prea mare pentru a avea in fruntea ministerului o persoana care, in afara de tupeu, se pare ca nu are nici o calitate...

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu