sâmbătă, 10 iulie 2010

Cod de bare...la examenul de titularizare

Candidaţii la titularizare vor primi un cod de bare, astfel că la intrarea în sălile de examen, candidaţii vor primi câte zece etichete autoadezive cu propriul cod pe care le vor lipi pe fiecare foaie de examen scrisă.
Lucrările lor vor fi corectate în alte judeţe, apoi scanate pentru a le "dezvălui" identitatea.
În acest an, la titularizare sunt scoase la concurs 5.500 de posturi de profesor şi alte 48.000 de posturi pentru suplinitori, pentru care s-au înscris aproape 50.000 de candidaţi.
Concursul se va desfăşura pe 14 iulie.
Nu prea am inteles care este rolul codurilor de bare la acest examen.Probabil ca, asa cum ne-a obisnuit, ministerul confunda profesorii cu marfurile din supermarketuri...
Chiar nu imi dau seama care ar putea sa fie rolul acestor coduri de bare, in afara castigului substantial pentru firma care le livreaza.Lucrarile erau oricum sigilate, ar fi culmea ca acum, din cauza acestor coduri de bare sa apara alte probleme tehnice.
Eu zic ca aici, de fapt, este vorba doar de un "ambalaj" care sa "camufleze" ce era si pana acum.
Haideti sa fim seriosi, nu asa se stopeaza coruptia la acest timp de examen.In fond, cine "afla" subiectele inaintea examenului nu este demascat de catre "codul de bare", iar cine isi face "semne" pe lucrare chiar nu are nici o legatura cu aceste etichete autoadezive.
Cu siguranta ca scopul este unul strict comercial.O firma cu "simpatie" PD-L-ista furnizeaza acest serviciu, ministerul o sa-l declare un succes, iar in noua metodologie de bacalaureat o sa-l extinda si pentru acest examen.Poate chiar din toamna aceasta...Suntem deja obisnuiti de la proba de competente lingvistice, cu schimbarea regulamentului de bacalaureat in timpul examenului.
Si cum elevii care sustin examenul de bacalaureat sunt mult mai multi decat profesorii de la titularizare, iata cum firma respectiva va prospera.In felul acesta banii din educatie se vor "directiona" exact unde trebuie...Acum mi-am dat si eu seama de ce a fost nevoie de acest scandal legat de "mita" de la bacalaureat.In tara aceasta, pentru unii, totul inseamna "smecherie" pe bani publici...

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

3 comentarii:

  1. gabriel teodorescu10 iulie 2010 la 16:53

    ... am inteles ca mai multe ISJ-uri agreeaza folosirea pt secretizarea lucrarilor codurile de bare.(am retinut judetele TM, AB,...)... nu stiu daca masura este nationala si impusa de minister...

    RăspundețiȘtergere
  2. gabriel teodorescu10 iulie 2010 la 17:02

    ceea ce spunteti este corect
    ...O firma cu "simpatie" PD-L-ista furnizeaza acest serviciu, ministerul o sa-l declare un succes, iar in noua metodologie de bacalaureat o sa-l extinda si pentru acest examen.
    ... cum spuneam MAI DEMULT ... si EU doresc sa-mi fac o firma si sa am contracte cu STATUL!!!, MINISTERUL, ISJ-ul... si eu imi doresc sa devin baiat descurcaret!!!(chiar credeti?)
    (PS. nu stiu de ce Liviu ...se simti lezat de faptul ca am initiat un topic referitor la faptul ca in ultimul timp liderii de sindicat ... au devenit adevarati analisti politici si mai ales au si solutii, in agricultura, constructii, economie, politic...si poate mai putin in domeniul educatiei...si mai ales utita de ultima sedinta din minister... am spus ca au stat cuminti in banci!!!...Nu au putut nici la Diverse sa aduca in discutie plata indemnizatiei de concediu 2010...)

    RăspundețiȘtergere
  3. gabriel teodorescu10 iulie 2010 la 18:48

    Examen de titularizare, securizat cu cod de bare
    http://www.realitatea.net/examen-de-titula...are_722807.html
    vezi si:
    http://ocd-pnl4.blogspot.com/2010/07/cod-d...tularizare.html
    http://liviumarianpop.blogspot.com/2010/07...xamenul-de.html


    --------------------

    ...TRAIM... CAT VOM MAI PUTEA ..., intr-o societate in care reflexele superficialitatii, si ridicolul AU MODIFICAT deja structura firii umane...
    http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com

    gabriel nicolae teodorescu Trimis: 10 Jul 2010, 06:13 PM


    Utilizator avansat


    Grup: Members
    Mesaje: 1.528
    Înscris: 19 Jan 09

    Rating: < -5 ( ) 100 >

    Despre CODURILE DE BARE... se poate spune ca reprezinta cel mai eficient instrument modern de achizitie a datelor, deci siguranta cu care datele sunt preluate in SISTEM.
    Daca se vor folosi ...tinand cont de cititoatele de coduri...codul cu 13 cifre atunci:
    - prima (cea separata) cifra reprezinta standardul codului(banuiesc ca ministerul...)
    - urmatorarele 6 reprezinta codul firmei producatoare (cred ca vor fi toate probele, materiile care se vor da...)
    - ultimele 6 reprezinta codul produsului.(deci codarea candidatului, va contine cred ca ultimele cifre din CNP... e mai simplu)
    Parerea mea o ierarhizare... mai corecta a datelor in SISTEM - este o solutie pt culegerea automata a datelor, etichetare si marcare. ...iar folosirea lor pt reducerea fraudei(chestiune de imagine)...(cred ca ministerul testeaza pt a aplica si generaliza de la anul, folosirea codurilor de bare, in cazul tuturor examenelor nationale).

    RăspundețiȘtergere