joi, 8 iulie 2010

Interpretari "absurde" ale legii la examenul de titularizare...

Scandal şi anul acesta la examenul de titularizare în judeţul Vrancea. Aproape 50 de dosare au fost respinse de reprezentanţii Inspectoratului Şcolar pe motiv că respectivii candidaţi erau absolvenţi ai unor universităţi neacreditate. Oamenii spun că facultăţile pe care le-au terminat sunt acreditate şi sunt decişi să dea statul în judecată.
Marius Bodoc a terminat în urmă cu cinci ani facultatea în cadrul Universităţii din Bacău iar de trei ani este profesor în comuna Dumitreşti. Între timp şi-a luat definitivatul în învăţământ iar acum a vrut să se înscrie la examenul de titularizare. A constatat însă că nu poate deoarece facultatea sa nu era acreditată. "Explicaţia pe care ne-au dat-o este că printr-un ordin al ministrului, învăţământul la distanţă care nu are acreditare nu poate intra în examenul de titularizare. Sunt blocat. Sunt de trei zile aici, 24 din 24. Trebuie să facem demersurile necesare, nu poate rămâne aşa," spune tânărul.
Ordinul a venit însă anul acesta şi astfel s-a ajus la situaţia ca unii dintre colegii lui Marius să fie deja titulari pe post pentru că au dat examenul în anii din urmă. Cu aceeaşi diplomă însă tânărul a obţinut definitivatul în învăţământ.
În situaţia sa sunt aproape 50 de candidaţi care au absolvit diferite facultăţi din ţară. "De exemplu "Spiru Haret", Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport Bucureşti, Universitatea Galaţi, Universitatea "George Bariţiu", Universitatea din Bacău", toate sunt în aceeaşi situaţie potrivit inspectorului general al ISJ, Iordache Bostan. Deocamdată cinci dintre candidaţi au depus contestaţii iar unii dintre ei sunt hotărâţi să dea statul în judecată.
De cealaltă parte însă universităţile susţin că au toate documentele în regulă şi sunt acreditate de Ministerul Educaţiei. "Această diplomă este emisă cu antetul şi cu girul Ministerului Educaţiei. Se continuă de fapt neregulile de anul trecut şi se fac interpretări subiective, abuzive în legătură cu recunoaşterea diplomelor", susţine Simion Ene, directorul Centrului Tehnologic din Focşani al Universităţii "Spiru Haret".

Sursa: http://www.realitatea.net/

In fiecare an apar probleme la examenele de titularizare, mai ales pentru absolventii facultatilor particulare.Daca ceea ce se relateaza aici este adevarat se ajunge la situatii paradoxale.Din doi absolventi ai aceleiasi facultati, unul este titular deja, iar celalalt nu este primit la concurs.
Domnul respectiv a sustinut examenul de definitivat, deci atunci studiile sale erau indeplinite.
Nu stiu de ce, dar de la o vreme, am impresia ca, in Romania, nici o lege nu mai conteaza.Fiecare ministru emite ordine dupa bunul sau plac, fiecare inspector le aplica asa cum crede el de cuviinta.Juridic vorbind, nu cred ca este normala situatia de mai sus.Atata timp cat un singur absolvent al acelei facultati este titular in invatamant, consider ca si ceilalti colegi ai lui au dreptul sa sustina concursul acesta.Din cunostintele mele, facultatile se acrediteaza anual printr-un ordin semnat de catre primul ministru.Iar acolo scrie cat se poate de clar ce facultati au acreditarea pentru viitorul an de studii.Situatia de mai sus este reprezentativa pentru modul in care a ajuns in prezent aceasta tara.Pare ca ne "impotmolim" in propria noastra legislatie, pare ca fiecare face exact cum crede de cuviinta.Se spunea pana acum ca toata lumea se pricepe la politica si la fotbal.Iata ca in Romania, toata lumea se pricepe si la legislatie, indiferent daca a absolvit sau nu facultatea de drept.
As mai vrea sa spun ceva aici...Am citit zilele trecute o declaratie a ministrului Funeriu.Acesta spunea ca, din pacate, nu are posibilitatile legislative de a sanctiona profesorii, acolo unde s-au obtinut rezultate slabe la bacalaureat.Va dati seama ce se intampla daca acest ministru avea legislatia de partea sa? De aceea, va rog sa va ganditi ce ar insemna ca legea educatiei, in varianta sa, sa fie adoptata...Este ca usor, usor ar ajunge sa mai lucreze doar el in invatamant?

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu