sâmbătă, 7 mai 2011

Plangere penala impotriva ministrului Funeriu...

Profesorul Ovidiu Băsceanu, fost inspector şcolar general adjunct în Dâmboviţa, a înaintat plângere penală împotriva ministrului Educaţiei, Daniel Funeriu.
Profesorul târgoviştean a obţinut o decizie definitivă şi executorie a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie privind repunerea în funcţie. Deşi instanţa supremă s-a pronunţat în acest sens încă din luna martie, ministrul Funeriu nu a dispus reîncadrarea lui Băsceanu pe postul de inspector şcolar general adjunct. În atare condiţii, aşa cum spune legea, profesorul a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu privire la nerespectarea unei hotărâri judecătoreşti. Totodată, Ovidiu Băsceanu l-a reclamat pe ministrul Educaţiei şi pentru săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu.

„Imediat ce Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie s-a pronunţat irevocabil, am anunţat Ministerul despre situaţia creată şi am cerut reîncadrarea pe funcţie. A trecut mai bine de o lună şi nici măcar nu m-au chemat să-mi propună o soluţie. Pur şi simplu, toată lumea tace. Este motivul pentru care m-am hotărât să mă adresez prim-procurorului general al României”, spune Ovidiu Băsceanu.

Inspectorul şcolar general, prof. Elena Manolescu, cunoaşte situaţia şi aşteaptă hotărârea Ministerului. „Problema nu este a noastră. Ministerul va decide. Eu nu pot să fac nimic. În momentul de faţă, organigrama Inspectoratului Şcolar Dâmboviţa este completă. Postul pe care l-a ocupat domnul Băsceanu – inspector general adjunct pe probleme de inspecţie şcolară este desfiinţat. Dacă îmi vine hârtie de la Minister, că se suplimentează locurile, nu pot decât să mă supun”, afirmă Elena Manolescu.

Din cate stiu eu, Art. 278 din Codul Muncii prevede ca:
"Neexecutarea unei hotărâri judecătoreşti definitive privind reintegrarea în muncă a unui salariat constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 1an sau cu amendă. "

Poate ca ar fi bine ca acest articol sa fie aplicat si sa se dea un exemplu celor care considera ca daca ocupa o functie de decizie isi pot permite orice.
Este cat se poate de clar faptul ca o tara nu poate fi considerata democratica atata timp cat timp legile exista dar ele nu sunt puse in aplicare...
Mai ales cand este vorba de ministrii aflati in functie...

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu