sâmbătă, 5 iunie 2010

Legea este lege pentru toti...

Joi seara, la Realitatea TV, secretarul de stat Oana Badea a facut o marturisire, cu privire la o tentativa de mituire.Inregistrarea din aceasta emisiune o puteti vedea aici
“Dacă tot vorbeam de sinceritate, vreau să vă spun că într-o zi la cabinetul meu de secretar de stat a venit un primar care a vrut să-mi lase o floare, cu ghiveci frumos, învelit, ambalat. V-am adus o floare pentru dumneavoastră. În interior.... am povestit ce probleme sunt acolo ... ce este în localitatea.... A plecat omul, eu am plecat că a trebuit să ajung într-o altă parte... . Consilierele mele, după ce m-am întors, erau galbene. De la ce au găsit în interiorul florii: un plic. Am sunat imediat, l-am prins în drum pe respectivul şi am zis “v-aţi uitat nişte hârtii la noi. Vi le trimit prin poştă frumos acasă”. Am trimis banii primarului respectiv", a declarat Oana Badea la Realitatea TV.
“Acesta este singurul caz pe care l-am trăit de când sunt secretar de stat", a adăugat Oana Badea.
"Dacă aveam ceva de ascuns, nu spuneam nimic. Nu a existat din partea mea niciun moment de încurajare. Nu s-a întâmplat nimic. Pentru mine este mai important să nu se întâmple. Nu ştiam acest lucru. Ştiam că nu trebuie să iau aceşti bani. Acesta a fost singurul meu gând. Faţă de ceea ce spune doamna avocat, că dacă am pus capăt unei practici, eu mă fac vinovată. Nici nu ştiu despre ce sumă e vorba. Banii fuseseră lăsaţi în floarea ambalată, consilierele mele s-au ocupat şi de returnarea banilor. Nu mă interesează cât. Îmi rezerv dreptul să nu fac public numele primarului. Nu ştiu că există şi termene în care poţi să faci un denunţ. În acel moment era cazul să spun că nu accept aşa ceva. Mi se părea esenţial să spun că este cazul să spun stop acestei practici", spune Oana Badea.
În ceea ce-l priveşte pe cel care a dat mita, ea spune: "Rămân la fel de tristă că sunt nevoită că sunt nevoită să fac un autodenunţ şi să spun că primarul aparţine unui alt partid decât PDL. Iau în calcul să fac orice să nu pun o pată asupra instituţiei în care lucrez. Ar fi chiar culmea ca eu să păţesc ceva. Localitatea respectivă răsese unitatea de învăţământ de la temelie şi aveau nevoie de continuarea investiţiei. I-am explicat persoanei respective că dacă unitatea respectivă se află pe lista de priorităţi, vor primi banii. Era vorba de două persoane care au venit la mine. O femeie şi un bărbat“, a declarat Oana Badea.
Avocata Mariana Ştefan susţine că secretarul de stat avea obligaţia să sesizeze organele penale. “Doamna Badea intră sub incidenţa legii. Dar nu numai, se poate face vinovată de nerespectarea art. 234 din CP. Practic, prin nedenunţare, a dat un ajutor unui infractor, fără o înţelegere prealabilă. A asigurat infractorului folosul infracţiunii. În România, toţi se prezumă că ar cunoaşte legea. Cu atât mai mult ne aşteptăm ca demnitarii să cunoască legile. S-a acordat un avantaj infractorului. Banii trebuiau confiscaţi. Doamna Badea trebuie să facă un autodenunţ”, a spus aceasta.
Articolul 263 din Codul Penal precizeaza:
"Art. 263. - Omisiunea sesizarii organelor judiciare
Fapta functionarului public care, luând cunostinta de savârsirea unei infractiuni în legatura cu serviciul în cadrul caruia îsi îndeplineste sarcinile, omite sesizarea de îndata a procurorului sau a organului de urmarire penala, potrivit legii de procedura penala, se pedepseste cu închisoare de la 3 luni la 5 ani.
Daca fapta este savârsita de catre un functionar public cu atributii de conducere sau de control, pedeapsa este închisoarea de la 6 luni la 7 ani."

Si cum darea de mita este considerata infractiune, este cat se poate de clar faptul ca acest articol de lege a fost incalcat.Si mai este ceva...Se spune in acel interviu ca banii reprezentand mita au fost trimisi inapoi, prin posta.De unde stim noi ca au fost trimisi toti banii si nu doar o parte din ei? Cine ne spune noua care a fost suma initiala din acel plic? Exista sau nu exista o confirmare de primire a acestor bani?
In practica legii nu se pedepseste persoana care, mai înainte de a se fi început urmarirea penala pentru infractiunea nedenuntata, încunostinteaza autoritatile competente despre acea infractiune sau care, chiar dupa ce s-a început urmarirea penala ori dupa ce vinovatii au fost descoperiti, a înlesnit arestarea acestora.
O sfatuim pe doamna Oana Badea, ca pentru binele sau, sa anunte autoritatile competente inainte ca acestea sa declanseze urmarirea penala in acest caz.
Vom vedea ce va urma, dar, se pare ca, oricum s-au adunat mult prea multe la Ministerul Educatiei...

Profesor Cristian Bebe
Secretar Comisie Educatie PNL4

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu